افتتاح هفت پروژه با حضور رئیس اورژانس کشور در گیلان

رشت (پانا) -مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از افتتاح هفت پروژه این مرکز با حضور رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۴۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح هفت پروژه با حضور رئیس اورژانس کشور در گیلان

پیمان اسدی بیان کرد: این پروژه‌ها عصر امروز با حضور پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل افتتاح واحد EOC، MCMC، واحد ارتباطات، ساختمان جدید پایگاه‌های اورژانس منطقه ۱۴، ۳۵ و ۵۵ رشت و تله مدیسین از پروژه‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان است که به بهره برداری می‌رسند.

اسدی خاطر نشان کرد: واحد MCMC مرکز پایش مراقبت‌های درمانی است که وظیفه مدیریت، نظارت و ارائه گزارش درباره جابجایی تمامی بیماران در بین بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و.… در استان را دارد، ضمن اینکه این واحد وظیفه نظارت و مدیریت بر تخت‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های سطح استان را نیز بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه واحد EOC مرکز فرماندهی عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی گیلان را شامل می‌شود ، خاطر نشان کرد: تله مدیسین یا تله کاردیولوژی در راستای طرح ۲۴۷ در بیماران قلبی در شهر رشت افتتاح خواهد شد که در این راستا در ماموریت‌هایی که نیاز به اخذ نوار قلب ۱۲ لیدی و ارسال آن به پزشک واحد ارتباطات مرکز اورژانس گیلان و متخصصان قلب مرکز آموزشی درمانی حشمت رشت را دارد، اقدام می‌کند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان هزینه این پروژه‌ها را ۱۶ میلیارد ریال و از محل بودجه عمرانی ذکرکرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین صبح امروز (پنجشنبه) در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق شدگی که با حضور جمعی از مسئولان، محققان و متخصصان در مجتمع فرهنگی آموزش و پرورش گیلان در شهرستان بندرانزلی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان دارای بیش از ۴۰۰ نیرو، یکصد و ۲۰ دستگاه آمبولانس، دو موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار