مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میثاق ملی است

امام جمعه جلفا تاکید کرد: لزوم استفاده از اصول اسلام در تعلیم و تربیت

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یک میثاق ملی است و باید با توجه ساحت های مختلف آموزشی و تربیتی در اجرایی شدن  آن کوشید.

کد مطلب: ۹۲۴۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میثاق ملی است

جعفر پاشایی در بین الصلاتین نماز جماعت در مصلی امام خمینی( ره) هادیشهر با اشاره به برخی دغدعه های جامعه امروزی گفت: چیزی به نام سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی وجود خارجی ندارد و بعد از صدور فرمان مقام معظم رهبری، در محکومیت سند ۲۰۳۰ بیانیه صادر کردیم.

وی اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ضروری عنوان کرد و گفت: این سند، یک میثاق ملی است و باید با توجه ساحت های مختلف آموزشی و تربیتی در اجرایی شدن آن کوشید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره برنامه های مختلف پرورشی و تربیتی در مدارس، همکاری صمیمانه روحانیون با آموزش و پرورش را یکی از برنامه های های مهم عنوان کرد و گفت: در نماز جماعت مدارس، بیشترین همکاری را با روحانیون داریم و باید از این ظرفیت برای پیشبرد برنامه های تربیتی استفاده کرد.

پاشایی افزود: باید از ظرفیتهای گوناگون که در دل مدرسه وجود دارد و نیز ظرفیت سایر دستگاهها استفاده کنیم تا نیروی انسانی پرورش یافته را تربیت کنیم.

انسان به تربیت نیاز دارد

امام جمعه شهرستان جلفا نیز با اشاره به این که امام (ره) به کار فرهنگی بیش از مسائل دیگر اهمیت می دادند، گفت: قبل از هر چیز باید انسان ساخت زیرا کشور را با استفاده از انسان ها اداره می کنیم و برای همین ابتدا باید انسان تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام علی انتظاری افزود : خداوند خود، پیامبر را در ۴۰ سالگی مبعوث کرد پس انسان باید ابتدا تربیت شود و نیاز به تربیت دارد.

وی در ادامه گفت: علم و ثروت هر دو هم خوبند و هم بسیار خطرناکند زیرا که قلب انسان را زود منحرف می کنند و موجب غرور می شوند.

امام جمعه جلفا ادامه داد: کسانی که دین و شرف دارند قلبشان منحرف نمی شود ولی باید مواظب بود زیرا که نفس همواره در کمین است.

حجت‌الاسلام سنجری در پایان به فرهنگیان توصیه کرد با زبان معصومین با دانش آموزان حرف بزنند و خطاب به معلمان ادامه داد: اگر به غیر از زبان ناب اسلام با نوجوانان صحبت کنید، اسلام به خطر می افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار