مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: اجرای برنامه های مختلف بر اساس سند تحول در حوزه پرورشی در اولویت باشد

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سند تحول که سند بالادستی آموزش و پرورش است اکنون از مرحله تببین گذشته و باید به اجرای ماموریت ها و رسالت های آن در حوزه های مختلف بپردازیم و معاونت پرورشی هم از این اصل مستثنی نیست و باید اجرای برنامه های مختلف بر اساس این سند در حوزه پرورشی نیز در اولویت باشد.

کد مطلب: ۹۲۴۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:   اجرای برنامه های مختلف بر اساس  سند تحول در حوزه پرورشی در اولویت باشد

جعفر پاشایی پیش از ظهر امروز در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی در شهرستان جلفا بیان کرد: حوزه پرورشی و تربیت بدنی ماموریت های متعددی در سند تحول بینادین آموزش و پرورش که یک میثاق ملی است، دارد.

وی ادامه داد: این سند که سند بالادستی آموزش و پرورش است اکنون از مرحله تببین گذشته و باید به اجرای ماموریت ها و رسالت های آن در حوزه های مختلف بپردازیم و معاونت پرورشی هم از این اصل مستثنی نیست و باید اجرای برنامه های مختلف بر اساس این سند در حوزه پرورشی نیز در اولویت باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر تفویض اختیار و واگذاری اختیارات بیشتر و متناسب با مسئولیتها به مدیران گفت: اقتدار آموزش و پرورش به اقتدار مدیران میانی و اجرایی بستگی دارد و هر اندازه به آنان مسئولیت دهیم به همان میزان موفق تر خواهیم بود.

پاشایی تصریح کرد: اگر دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم تنها راه آن در گرو توجه به معلمان و مربیان است و با توجه و پرداختن محض به محتوای کتب درسی راه به جایی نخواهیم برد.

وی بیان کرد: متاسفانه دستگاه تعلیم و تربیت به خصوص حوزه پرورشی از برخی ناهماهنگی ها، عدم انسجام و ستاد سالاری رنج می برد و لازم است از بخشنامه محوری، کاغذ بازی، موازی کاری و تنوع و تعدد برنامه های کاری که یک مشکل اساسی در آموزش و پرورش است، پرهیز شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقیبر مدرسه محوری در اجرای برنامه ها تاکید کرد و گفت: کاش مدارس به جای توجه به کمیت برنامه ها، الویت سنجی کرده و برنامه های کیفی و تاثیرگذار انجام دهند.

پاشایی در ادامه گفت: در آموزش و پرورش سه کلید واژه منابع انسانی تربیت یافته، منابع مالی و امکانات و تجهیزات، خیلی مهم است.

وی در ادامه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را ضروری خواند و بیان کرد :برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان از کارهای اولویت دار است و در این راستا باید به دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی و تربیتی و سالن های ورزشی و استخرها توجه کافی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بیان کرد: در برگزارری اردوهای دانش آمو زی دقت و احتیاط بیشتری باید داشت برای این که حفظ سلامتی دانش آموزان برای ما از هر چیز مهم تر است.

پاشایی در ادامه گفت: جلوگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس مهم است و در ابعاد مختلف و با برنامه های متنوع و مختلف باید در این راه گام برداشت و راه حل های مناسب را برای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان پیدا کرد و در این مسیر بایستی دستگاه های دیگر نیز به کمک آموزش و پرورش بیایند چرا که اموزش و پرورش هرگز به تنهایی نمی تواند از عهده این کار برآید.

وی افزود: در حوزه لباس فرم دانش آموزی، بوفه مدارس و سرویس مدارس و اجرای دقیق بخشنامه ها باید دقت زیادی شود چرا که برخی از آسیب های اجتماعی از توجه نکردن به بوفه های مدارس و سرویس مدارس شکل می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار