مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: موثرترین مورد در حوزه مبارزه با مواد مخدر "آموزش" است

تبریز ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر آموزش های رسمی و غیررسمی را موثرترین راه در حوزه پیشگیری عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۲۳۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: موثرترین مورد در حوزه مبارزه با مواد مخدر "آموزش" است

جعفر پاشایی در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات جمهوری استانداری گفت: « آذربایجان شرقی در موضوع مربوط به همایش از میانگین متوسط نرخ کشور فوق العاده پایین تر است و این نشانگر این است که سطح مداخلات در مدارس بسیار بالا بوده و توانسته نقش اثر بخشی خود را برای جلوگیری از گرایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر ایفا کند».

وی با بیان این که آموزش سبک فرزند پروری برای تغییر نگرش ضروری است، ادامه داد: « در عصر سرعت تغییرات اجتماعی، کودک باید خود را با این شرایط انطباق دهد و باید چگونه زیستن و با هم زیستن و مدل زندگی را یاد بگیرد».

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: « پیشگیری، آموزش و مبارزه سه نتیجه به دست آمده در حوزه پژوهشی تعلیم تربیت بوده که برای مبارزه با آسیب های اجتماعی است که در حوزه پیشگیری که مهم ترین اقدام اولیه به حساب می آید طبق تعریف باید مسیر دسترسی به مواد مخدر را طولانی و سخت کنیم».

وی موثرترین مورد در حوزه مبارزه با مواد مخدر را آموزش عنوان کرد و افزود: « در حوزه تعلیم و تربیت آموزش های رسمی و غیررسمی برای معلمان، والدین و دانش اموزان صورت می گیرد».

پاشایی با بیان اینکه آموزش های رسمی امروزه پاسخگوی نیازهای ما نیست، گفت: « دقیقا کلید واژه ای که ما را در استان مصمم به انجام بهتر کارها کرد آموزش "نه" گفتن به دانش اموزان است».

وی با تاکید بر اینکه آموزش ها باید مکمل هم باشند، ادامه داد: « در دنیای امروز دیگر شکل معتاد در جوی های آب یافت نمی شود و جهت گیری ها و علامت ها متفاوت است و شناسایی بسیار سخت شده و اگر بخواهیم در این راه موفق باشیم نیاز به تصمیم گیری، هماهنگی بین بخشی و مثبت اندیشی است».

وی افراد مثبت اندیش را اهالی تدبیر معرفی کرد و تصریح نمود: « اینگونه افراد از هیچ چیز همه چیز می سازند و بیشتر بر داشته های خود تاکید دارند و تهدید ها را به فرصت تبدیل می کنند و برای حوزه تعلیم و تربیت موفق باید از طریق اینگونه افراد اقدام کرد».

وی با اشاره به آمار دانش آموزی و فرهنگیان استان، بیان کرد: « ماموریت اصلی ما با رویکرد مبارزه با مواد مخدر، سالم سازی مدارس، مقابله با شیوع آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف و مداخله به هنگام می باشد».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار