عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت؛
نرخ کرایه ناوگان تاکسیرانی قزوین افزایش یافت
قزوین (پانا) - اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از اجرایی شدن20 درصد افزایش نرخ کرایه ناوگان تاکسیرانی قزوین در سال 98 در تمام مسیرها و خطوط تاکسیرانی، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین؛ عرشیان افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری، نرخ کرایۀ ناوگان تاکسیرانی قزوین در تمامی مسیرها و خطوط، به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش یافت و این افزایش از امروز به طور رسمی اجرایی شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: نمایندگان تاکسی های خطی، گردشی و آژانسی می توانند از ابتدای هفته آینده برای دریافت برچسب نرخ کرایه به سازمان تاکسیرانی مراجعه کرده و آن را برای رویت شهروندان در شیشۀ سمت راست تاکسی خود نصب کنند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی افزایش نرخ کرایه های تاکسی در سال ۹۸، کمیته نرخ گذاری سازمان تاکسیرانی در اواخر سال ۹۷ تشکیل شد.
عرشیان خاطرنشان کرد: عواملی چون تورم رسمی کشور، مشکل پول خرد، استعلام از شهرهای مشابه، قیمت دستمزد تعمیرات و لوازم یدکی، نظرخواهی از رانندگان تاکسی و نظرخواهی از شهروندان در تعیین نرخ جدید کرایه، مد نظر قرار گرفت و نتیجه این بررسی ها و تحقیقات، با پیشنهاد افزایش ۳۱ درصدی کرایه به شورای اسلامی شهر ارسال شد.
این مسئول ادامه داد: شورای اسلامی شهر با بررسی این گزارش، افزایش ۲۶ درصدی کرایه ها را مورد تصویب قرار داد اما از آن جا که مطابق قانون، مصوبات شورا در صورت تایید فرمانداری قابل اجرا است، با توجه به نظر فرمانداری، افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه به طور میانگین، از این هفته به اجرا درآمده است.
وی اضافه کرد: به منظور ایجاد توان رقابت بین تاکسی های آژانسی و خودروهای اینترنتی، نرخ کرایه تاکسی های آژانسی نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و بدون تغییر باقی مانده است.
وی ادامه داد: با توجه به نرخ تورم رسمی کشور و همچنین گران بودن لوازم یدکی، توزیع بسته های حمایتی قطعات و ملزومات خودرو به نرخ مصوب کارخانه را در دستور کار خود داریم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: ناوگان سازمان تاکسیرانی دارای ۳۷۱۰ دستگاه تاکسی و ۵ هزار راننده است و به طور مستقیم در حدود ۲۵ هزار نفر از طریق این شغل ارتزاق و امرار معاش می کنند و لازم است که علاوه بر توزیع بسته های حمایتی لوازم یدکی به نرخ کارخانه که در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار دارد، نظارت بر عدم افزایش قیمت قطعات یدکی و جلوگیری از فعالیت مسافربرهای شخصی و افزایش توان رقابت با خودروهای اینترنتی مورد توجه قرار گیرد.
عرشیان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهدۀ هر گونه تخلف می توانند شکایات خود را به طور حضوری با نیروهای گشت و بازرسی حمل و نقل عمومی و مسئولین خطوط تاکسیرانی مستقر در سطح شهر و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۱۳۳ و سامانه ارتباط مردمی سازمان تاکسیرانی (سامت) به شماره ۳۳۸۳۹ به طور ۲۴ ساعته و شبانه روزی در میان گذارند.
ارسال دیدگاه