نهضت اطلاع رسانی مسئولان شهرستان ورامین

ورامین (پانا)-مدیر آموزش و پرورش ورامین در جریان اجرای طرح نهضت اطلاع رسانی مسئولان شهرستان ورامین درجمع خبرنگاران گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شهرستان ورامین از چهار بخش ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت تشکیل می شد که در تمامی این مناطق تنها 8 مدرسه وجود داشت.

کد مطلب: ۹۱۵۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نهضت اطلاع رسانی مسئولان شهرستان ورامین

امیر محمدی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از مناطق روستایی شهرستان ورامین از داشتن حداقل مدرسه دخترانه بی بهره بودو پس از سال‌ها یک مدرسه دخترانه در شهرستان پیشوا احداث شدو بسیاری از دختران امکان ادامه تحصیل در دبیرستان را نداشتند.

او افزود: امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در حالی ورامین از 118 ساختمان آموزشی برخوردار شده که شهرستان‌های پاکدشت، پیشوا و قرچک از ورامین جدا شده اند.

محمدی اظهار داشت: پیش از انقلاب تعداد فرهنگیان دارای مدرک تحصیلی لیسانس از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر بود ولی امروز تعداد زیادی نیروی فرهنگی ورامین از مدرک دکترا برخوردارند و در حوزه‌های مختلف پژوهشی و علمی صاحب نظر هستند.

او تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خیرین مدرسه ساز در کنار دولت به امر مدرسه سازی مشغول بوده و ده‌ها مدرسه در مناطق مختلف شهری و روستایی احداث کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش ورامین افزود: در حال حاضر بیش از 49 هزار دانش آموز در مدارس ورامین مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، 26 هزار نفر را دختر و 23 هزار نفر را پسر تشکیل می دهد.

او تعداد دانش آموزان افغانستانی شهرستان ورامین را بیش از ده هزار نفر اعلام کرد و افزود: ورامین از نظر تعداد دانش آموزان اتباع پس از پاکدشت، رتبه دوم استان تهران را در اختیار دارد.

او مهمترین مشکل مدارس قرچک را فرسوده بودن آن‌ها اعلام کرد و افزود: 50 درصد از مدارس شهرستان ورامین حدود چهل سال عمر دارد و این امر هزینه‌های نگهداری مدارس ورامین را به شدت افزایش داده است.

محمدی با اشاره به این که اکثر مدارس ورامین دو نوبته اداره می شوند اظهار داشت: در حال حاضر 357 واحد آموزشی دولتی و 134 واحد آموزشی غیر دولتی در ورامین فعال هستند.

رئیس آموزش و پرورش شهر جوادآباد نیز در این نشست گفت: 52 درصد از جمعیت چهار هزار و 955 نفری دانش آموزان جوادآباد را اتباع افغانستان تشکیل می دهند.

عباس کیوانلو گفت: آموزش و پرورش جواد آباد در سال 1381 از شهرستان ورامین استقلال پیدا کرد.

او افزود: آموزش و پرورش جواد آباد از 54 آموزشگاه شامل سی30 مدرسه ابتدایی ، پانزده مدرسه متوسطه دوره اول ، شش مدرسه متوسطه دوره دوم نظری و سه مدرسه متوسطه دوره دوم کار دانش است که 13 مدرسه ابتدایی به صورت چندپایه اداره می شود و یک معلم نقش مدیر، معلم، معاون آموزشی، معاون پرورشی، معاون اجرایی و حتی نیروی خدماتی ارائه خدمت می کند.

او بیان کرد: جوادآباد، از کمترین میزان تراکم دانش آموزی در استان تهران با نرخ 18.5 برخوردار است و این مهم به دلیل پراکندگی جمعیت دانش آموزی به ویژه در مناطق روستایی است.

کیوانلو افزود: جوادآباد از دو مدرسه دخترانه و پسرانه شبانه روزی با امکانات بسیاری مناسب خوابگاهی و سه وعده غذای گرم برخوردار است ومدرسه پسرانه در شهر جوادآباد ویژه دوره دوم متوسطه و کار دانش و مدرسه دخترانه در روستای خاوه ویژه دوره اول متوسطه و کار و دانش شامل خیاطی ، کامپیوتر و حسابداری است.

او گفت : در آموزش و پرورش جوادآباد 445 فرهنگی به خدمت مشغول هستند.

مدیر آموزش و پرورش جواد آبادیکی از مهمترین خدمات نظام در جوادآباد را نهضت مدرسه سازی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 8 مدرسه خیرساز در مناطق مختلف شهری و روستایی جوادآباد در حال ساخت است که به زودی این مدارس به بهره برداری می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار