مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:
نگرش سازنده مدیران مدارس باعث رشد و شکوفایی هر چه بیشتر آموزش و پرورش می گردد
کرج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه نگرش سازنده مدیران مدارس باعث رشد و شکوفایی هر چه بیشتر آموزش و پرورش در کشور می گردد، تغییرات اساسی در مدارس را وابسته به تایید توانایی ها و شکوفایی استعدادهای افراد یک مجموعه توسط مدیران دانست.
سالار قاسمی،مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در جلسه مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج با تاکید بر اینکه مدیریت تغییر زمانی نتیجه می دهد که مدیران ما تغییرات را در مدارس خود به صورت عینی مشاهده نمایند،گفت:«نگرش مدیریت تغییر درمدارس می بایست جای خود را به مدیریت تایید دهد، تا با برنامه ریزی دقیق مدیران و انتخاب شایسته مدیران شاهد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور باشیم.»
وی پیش نیاز مدیریت تغییر را مدیریت تایید بیان کرد و افزود:«بزرگترین تغییرات در مجموعه ها سازمانها و مداس زمانی حادث میشود که مدیر،هنر، زیباترین تایید توانایی های زیرمجموعه خود را داشته باشد.»
قاسمی ادامه داد:«مدیریت تغییر برای بهبود کیفیت در آموزش و پرورش به یک موضوع علمی مهم تبدیل شده که مورد علاقه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت نیز قرار گرفته است ، اما لازمه تغییر بستر و مقدمه سازی برای آن است .»
مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت:«در تعلیم و تربیت،ما نیازمند مدیریت تایید و مدیریت آیینه ای هستیم، آیینه یعنی مدرسه و مدیر مدرسه باید مشکلات را قبول کند و بر اساس آن عمل نمایید.»
وی اضافه کرد:«معلمی که نتواند در دانش آموزان خود توانایی تایید را به وجود بیاورد،نمی تواند در ذهن و قلب او اثر بگذارد.»
قاسمی در بخش دیگری از سخنانش به نحوه انتخاب مدیران شایسته و بکارگیری آنها در مدارس استان اشاره کرد و افزود:«تیم های تخصصی و فنی در آموزش و پرورش برای انتخاب مدیران در مناطق با سه رویکرد انتخاب صحیح مدیران ، آموزش و توانمندسازی آنها و مدرسه محوری تشکیل شده و تاکید ما بر این است که از انجام کارهای سلیقه ای اجتناب شود.»
ارسال دیدگاه