معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دانش آموزان با مشاوره بهترین مسیر زندگی را انتخاب می کنند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی معتقد است که با مشاوره، دانش آموزان می توانند مناسبترین راه را از نظر رشته های تحصیلی و انتخاب مناسب شغلی و برنامه ریزی و آمادگی برای زندگی انتخاب کنند.

کد مطلب: ۹۱۲۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دانش آموزان با مشاوره بهترین مسیر زندگی را انتخاب می کنند

طاهر علمی در گردهمایی روسای ادارات امور تربیتی و مشاور تحصیلی- استان های قطب یک کشوری- در تبریز با بیان این که فرهنگ مشاوره باید در جامعه گفتمان سازی شود، گفت: بسیاری از مسایل و مشکلات اجتماعی که در دانش آموزان به وجود می آید ناشی از ناآگاهی از جایگاه مشاوره در مدارس است.

وی ادامه داد: برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت و رشد شخصیت کودکان و نوجوانان باید ازخدمات راهنمایی و مشاوره بخوبی استفاده کرد و در این راستا سعی داریم تا فرهنگ استفاده از مشاوره را از دوران ابتدایی در مدارس ترویج دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: هدف از مشاوره کمک به فرد فرد دانش آموزان به منظور سازگاری با محیط، حل مسائل و مشکلات شخصی، بروز و ظهور استعدادها و رشد و تکامل آنان است.

علمی، مشاوره را ویترین مدرسه عنوان کرد و افزود: اگر مشاوران مدارس قوی باشند طبیعتا دانش آموزان قوی، با اراده و با ذوق خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: با مشاوره، دانش آموزان می توانند مناسبترین راه را از نظر رشته های تحصیلی و انتخاب مناسب شغلی و برنامه ریزی و آمادگی برای زندگی انتخاب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: هدف از این خدمات در مدارس برقراری ارتباطی اساسی بین دانش آموزان و مشاوران بوده و خودشناسی دانش آموزان را تسهیل می کند.

علمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در مدت 4 سال 51 دارالقرآن در استان افتتاح شده و 56 کانون فرهنگی - هنری را دارا هستیم و به همت خیرین مدرسه ساز 162 نماز خانه در مدارس استان احداث شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار