پرویز هادی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد:

وزیر گفت ورزشکاران باید با ما مدارا کنند/ به زمین خورده بودم اما رسول خادم دستم را گرفت

تبریز(پانا)- پرویز هادی کشتی‌گیر سنگین وزن کشورمان گفت: در زمانی که بنابه دلایلی در کشتی به زمین خورده بودم، رسول خادم دست من را گرفت.

کد مطلب: ۹۰۴۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر گفت ورزشکاران باید با ما مدارا کنند/ به زمین خورده بودم اما رسول خادم دستم را گرفت

پرویز هادی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا، در خصوص آخرین وضعیت کشتی ایران اظهار کرد: خوشبختانه سال ۹۷ برای کشتی ایران، بسیار خوب بود که توانستیم عناوین بسیار خوبی را کسب کنیم. کشتی در مسابقات آسیایی جاکارتا توانست با چندین مدال رنگارنگ مختلف، بهترین ورزش ایران در این مسابقات باشد.

*کشتی ایران در حال جوانگرایی است

وی ادامه داد: در مسابقات جهانی بوداپست هم نتیجه برای کشتی آزاد بد نبود. چون کشتی‌گیران نسبت به سال‌های گذشته، جوان و بی‌تجربه بودند که زمان لازم است تا شرایط طبق روال گذشته شود.

کشتی‌گیر سنگین وزن کشورمان تصریح کرد: در حال حاضر تیم ملی کشتی آزاد ایران در حال جوانگرایی است و این موضوع به شدت برای کشتی ایران هم لازم بود. زمان لازم است تا کشتی‌گیران جوان بتوانند خودشان را با مسابقات جهانی و بین‌المللی، هماهنگ کنند اما مطمئن هستم که در سال‌های آتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

*مسابقات جهانی قزاقستان مهم‌ترین رویداد سال ۹۸ است

پرویز هادی در ارتباط با رویدادهای مهم کشتی ایران در سال جدید، گفت: سال ۹۸ برای کشتی ایران خیلی مهم است، چون باید برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ کشتی بگیریم که لازم است تلاش زیادی انجام دهیم. برای مسابقات جهانی قزاقستان هم آماده می‌شویم که مهم‌ترین رویداد کشتی ایران در این سال است. البته ما مسابقات آسیایی را هم پیش‌رو داریم اما مسابقات قزاقستان مهم‌تر است.

*وزیر گفت ورزشکاران باید با ما مدارا کنند

وی در خصوص اظهارات وزیر ورزش در ارتباط با پرداخت پاداش ورزشکاران، مطرح کرد: مسئولان وزارت ورزش و جوانان قول داده بودند که در سال ۹۷ پاداش ورزشکاران در مسابقات آسیایی و دیگر مسابقات پرداخت شود که متاسفانه ما هیچ دریافتی نداشتیم. حتی شخص وزیر گفت که در جنگ اقتصادی هستیم و ورزشکاران باید اندکی با ما مدارا کنند.

کشتی‌گیر باسمنجی افزود: چنین صحبت‌هایی در آستانه المپیک و مسابقات جهانی چندان مناسب نیست و انگیزه ورزشکاران را قطعا کاهش می‌دهد. بهتر است مسئولان هم به فکر ورزشکاران باشند تا همانند گذشته بتوانیم برای بالا بردن پرچم کشورمان تلاش کنیم.

*به لحاظ مالی اصلی تامین نشدیم

پرویز هادی پاسخ به این سوال که آیا کشتی‌گیر ایرانی همانند او، از لحاظ مالی تامین شده است یا نه، گفت: به هیچ عنوان. متاسفانه کشتی ایران همانند فوتبال لیگ پویایی هم ندارد که کشتی‌گیر بتوانند همانند یک فوتبالیست، کسب درآمد کند.

وی ادامه داد: اکثر ورزشکاران ورزش‌های انفرادی، چشم‌شان به پاداش‌هایی است که از سوی مسئولان قول‌شان داده شده است. ما شغل چندان خاصی هم نداریم و فقط امیدمان به چند سکه‌های وزارت ورزش هستیم.

*یک‌سری افراد اطلاعات و مشاوره‌های غلط به من دادند

کشتی‌گیر سنگین وزن کشورمان اظهار کرد: متاسفانه ۳ سال پیش در رابطه با عدم حضور من در المپیک ۲۰۱۶، یک‌سری از افراد به من اطلاعات و مشاوره‌های غلط دادند و به نظرم، به نوعی سعی داشتند از آب گل آلود، ماهی بگیرند و من به نوعی از این افراد ضربه خوردم که البته تجربه‌ای بود که کسب کردم.

*به زمین خورده بودم اما رسول خادم دستم را گرفت

پرویز هادی در پاسخ به این سوال که آیا رابطه‌اش با رسول خادم افزود: در مدتی که نبودم متولی ورزش استان آذربایجان‌شرقی آقای نظمی حتی یک‌بار هم با من تماس نگرفت اما این رسول خادم بود که قبل از شروع مسابقات جام جهان پهلوان در تبریز، با تماس رسول خادم باردیگر به کشتی برگشتم و این شخص دست من را گرفت. پس باید در این زمان، از وی تشکر کنم.

*مدال طلای جهان و المپیک آرزوی ورزشی‌ام است

وی ادامه داد: تابدین لحظه به برخی از آرزوی‌های ورزشی‌ام نرسیده‌ام. از جمله کسب مدال طلای جهان و المپیک که برای من از اهمیت بسیاری برخوردار است که سعی می‌کنم در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و المپیک ۲۰۲۰ بتوانم مدال طلا را برای کشورم کسب کنم که شاید کمی فکرم راحت‌تر شود و بتوانم کماکان کشتی را ادامه دهم.

*جام دانکلوف در رنکینگ جهانی تاثیر مستقیم داشت

کشتی‌گیر باسمنجی در رابطه با کسب مدال طلای جام دانکلوف بلغارستان، گفت: خوشبختانه نتیجه جام دانکلوف تاثیر مستقیم در رنکینگ جهانی دارد و خوشبختانه توانستم با کسب مدال طلا ضمن خوشحال کردم مردم سرزمین کشورم، وضعیتم در رنکینگ جهانی را بهبود ببخشم.

*بهترین و بدترین خاطره‌ام در سال ۹۷، در یک روز رخ داد

پرویز هادی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: بهترین خاطره من کسب مدال جهانی مسابقات بوداپست بود، چون برای اولین بار توانستم این مدال را کسب کنم. در مسابقات به ندرت از اینترنت استفاده می‌کنم اما بعد از اتمام مسابقات جهانی بوداپست باخبر شدم که پسرخاله جوانم فوت کرده است که بهترین و بدترین خاطره‌ام در سال ۹۷ در یک روز رخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار