30 غواص از گیلان عازم مناطق سیل زده شدند

رشت (پانا) - 30 غواص از گیلان برای کمک به سیل زدگان برخی مناطق کشور عازم این استان ها شدند.

کد مطلب: ۹۰۳۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
30 غواص از گیلان عازم مناطق سیل زده شدند

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با دستور مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، دو گروه شامل 30 غواص داوطلب هیات نجات غریق و غواصی استان برای کمک‌رسانی و پیدا کردن اجساد جان‌باختگان سیل استان‌های گلستان ، مازندران، فارس، لرستان و سایر استان‌های سیل‌زده عازم این مناطق شدند.
سعید علیپور افزود: با توجه به وقوع سیل در استان‌های ماندران و گلستان و همچنین سایر استان‌ها در جنوب و غرب کشور، اداره کل ورزش و جوانان گیلان و بسیج ورزشکاران این استان با کمک پیشکسوتان، قهرمانان، هیات‌های ورزشی و سازمان های مردم نهاد در ورزشگاه شهید عضدی رشت اقدام به جمع‌آوری کمک های غیرنقدی مردم کرده اند.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفندماه گذشته در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

همچنین روان‌آب و سیل در خشک‌رود شیراز که دیروز در دروازه قرآن این شهر اتفاق افتاد 18 کشته بر جای گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار