معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان: مشارکت سازمان یافته اقشار مردم، تحقق اهداف آموزش و پرورش را تسهیل می کند

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نقش آفرینی و حضور اقشار مختلف مردم به صورت رسمی و سازمان یافته را تسهیل گر و تسریع بخش تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۹۸۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان: مشارکت سازمان یافته اقشار مردم، تحقق اهداف آموزش و پرورش را تسهیل می کند

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در مجمع عمومی هیأت امنایی خیریه دیابت استان با بیان این مطلب، گفت: هدف گذاری برنامه های آموزش و پرورش به سمت و سوی تربیت شهروند خوب است که در تمام ابعاد تربیت یافته و آماده حضور در جامعه باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خروجی و عملکرد آموزش و پرورش به کیفیت جامعه برمی گردد به همین دلیل نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه فرابخشی است که بایستی تمام بخش ها و ارگان ها و حتی اقشار مختلف مردم این نهاد را همراهی و کمک کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان با اشاره به لزوم ورود سازمان یافته مردم در راستای کمک به عملیاتی کردن برنامه های آموزش و پرورش افزود: تشکل های رسمی سازمان یافته در قالب سازمان های مردم نهاد با ایجاد هماهنگی ها و مجوزهای لازم می توانند برخی از مشکلات و موانع آموزش و پرورش را مرتفع کنند.

خوش گوار حوزه سلامت و بهداشت را یکی از حوزه های مهم و نیازمند عزم و تلاش همگانی همه مردم و بخش ها برشمرد و خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی، آموزش و فرهنگ سازی مأموریت آموزش و پرورش در بخش سلامت است که برنامه های مختلف و متنوعی از جمله سفیران سلامت، مدارس مروج، بهداشت فردی و عمومی، عملکردیاری، مسائل زیست محیطی و ... تحقق اهداف را دنبال می کنند.

او گفت: تلاش بر این است تا با افزایش سطح سواد سلامت دانش آموزان و نیز تغییر در بهبود سبک زندگی و فعالیت های ورزشی روزانه، تغذیه سالم و رعات مسائل بهداشتی نسلی سالم از لحاظ جسمانی و روحی روانی را تربیت کنیم.

خوش گوار بیماری دیابت را از جمله امراض در حال افزایش در گروه های سنی مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: کم تحرکی، تغذیه نامناسب و دوری از مصرف مواد غذایی دارای فیبر و کربوهیدارت ها از عومل ایجاد این بیماری است که ما در آموزش و پرورش بر اساس رسالت ذاتی خویش به دنبال آگاه سازی و آموزش دانش آموزان و خانواده های آن جهت کاهش مبتلایان به دیابت هستیم.

وی در پایان از همکاری و تعامل انجمن دیابت با آموزش و پرورش و برنامه های مشترک قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار