صیدلو: حل مشکلات آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است+ عکس

شهرری (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در همایش راسخون که در کانون سمیه ناحیه یک شهرری برگزارشد با اشاره به گستردگی مشکلات آموزش و پرورش گفت: توان آموزش و پرورش برای حل مشکلات این وزارتخانه کافی نیست و نیازمند یک عزم ملی است.

کد مطلب: ۸۹۱۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: حل مشکلات آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است+ عکس

محمد صیدلو ضمن تبریک چهلمین فجر پیروزی انقلاب با اشاره به حسن‌نیات و سوء‌نیات و تجربیاتی که کشور طی این چهل سال با آن‌ها مواجه بوده گفت: با مرور کوتاهی می‌توان به مواهبی که به جهت پیروزی انقلاب نصیب مردم شده و همچنین مشکلاتی که به‌واسطه برخی کم‌کاری‌ها در کشور ایجاد شده اشاره کرد و ما امیدواریم چهل سال پیش‌رو را با نگاه نقادانه افراد باصلاحیت و دلسوز برای اصلاح آنچه که نباید اتفاق می‌افتاده شروع کنیم.

او با اشاره به این‌که هر فردی و هر نهادی می‌تواند عملکرد خود را به بوته نقد بگذارد، ادامه داد: مردم به‌خاطر عملکرد مسئولین درباره انقلاب قضاوت می‌کنند و همین دلیل محکمی برای نقد این عملکردهاست.

مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستانهای تهران خطاب به حضار که همگی مدیران مدارس ناحیه یک ری بودند، گفت: از آن‌جا که امور ادارات باید به‌گونه‌ای ساماندهی شوند که مدیران و معلمان احساس راحتی کنند، کمک شما برای چیدمان درست تیم اداری برای داشتن بهترین کارکرد و عملکرد ضروری است.

صیدلو با تاکید برتمایل وزیر آموزش و پرورش در جهت فراهم آوردن محیطی هدفمند در مدارس با تفویض اختیارات بیشتر به مدیران تصریح کرد: پرداختن به مسائل و مشکلاتی که آموزش و پرورش را از هدف اصلی خود دور کرده مثل دورنمای کنکور و فعالیت موسسات آزاد علمی و تمایل دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در برخی رشته‌ها باید به‌طور متوازن در همه بخش‌های جامعه صورت گیرد تا تصمیم‌های صحیح به مرحله اجرا برسند.

او با اشاره به تعدد بخشنامه‌های ارسالی به مدارس که گاهی مانع متمرکز شدن توان اجرایی برای حل مشکلات موجود در مدرسه می‌شود، گفت: گاهی قوانینی در وزارتخانه یا ادارات وضع می‌شود که بدون در نظر گرفتن شرایط بومی هر منطقه باعث پیچیده‌تر شدن کارها می‌شود و همین امر باعث شده وزیر تمایل داشته باشد که اولویتهای مدرسه به تشخیص مدیر مدرسه طبقه‌بندی شوند.

محمد صیدلو اظهار کرد: آموزش و پرورش متعلق به همه جامعه است، همه خانواده‌ها به جهت فرزندان و عزیزان خود به نحوی با آموزش و پرورش مرتبط هستند و اراده ملی برای حل مشکلات این نهاد بزرگ لازم است.

پس از سخنان مدیر کل و به پیشنهاد وی از هر مقطع یک مدیر به بیان مشکلات موجود در منطقه و مدارس مقطع مربوطه پرداخت.

گزارش تصویری

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار