سلامت و هویت دانشآموزان در گروی اجرای طرح نماد است
یزد (پانا) - فخرالسادات خامسیهامانه در مراسم افتتاح طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان) در شهرستان مهریز رشد اجتماعی دانشآموزان و سلامت آنان را در گروی اجرای طرح نماد دانست.
![سلامت و هویت دانشآموزان در گروی اجرای طرح نماد است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZDkxNmY0SdcL/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHeBNXgLU_VogsAIKXaKdntA,,/ZDkxNmY0SdcL.jpg)
«فخرالسادات خامسیهامانه» در مراسم افتتاح طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان) در شهرستان مهریز، سند ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان را مبتنی بر کنترل، پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی دانست و از آن به عنوان یک پروژه بزرگ ملی در حوزه آسیبهای اجتماعی و سلامت روان در بین دانشآموزان نام برد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: طرح نماد دستاورد و کار جهادی بزرگ در حوزه طرحهای فوقالعادۀ مدنظر مقام معظم رهبری است که هدف آن، حفظ سلامت و هویت نسل آینده کشور است.
وی در خصوص دیگر اهداف طرح نماد، افزود: طرح نماد با هدف شناسایی مناطق پرخطر، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و در اولویت قراردادن آن به منظور توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان با رویکرد اجتماعمحور، در دست کار قرار گرفته است.
خامسی ادامه داد: اجرای این طرح که در خصوص مدیریت مباحث اجتماعی در بین دانشآموزان و خانوادههایشان بوده، با اهتمام جدی وزارت کشور همراه بوده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: کوشش شده است از طریق همافزایی ظرفیتها، طراحی ابزارهای معتبر فنی، طراحی فرآیندهای ارجاع، راهاندازی زیرساختهای غربالگری و اجرای الکترونیک، ظرفیتهای لازم برای دستیابی به نظام شناسایی و مداخله سریع، به موقع و مؤثر در فوریتهای روانی اجتماعی در بین دانشآموزان فرآهم شود.
به گفتۀ وی، در این طرح کار شبکهای و ائتلافی انجام میشود و آموزش، غربالگری و مداخله مهمترین ویژگیهای آن است که به صورت آموزش مهارت به دانشآموزان، والدین و کارکنان مدارس، مداخله فوریتهای روانی، اجتماعی دانشآموزان مانند خودکشی، خشونت، مصرف مواد و دخانیات و نیز غربالگری، تحلیل دادهها در سامانه نماد به اجرا درمیآید.
خامسی تصریح کرد: از ضروریات مدیریت مسائل اجتماعی در جامعۀ امروز پیشگیری رشدمدار(مدرسهمحور، خانوادهمحور، جامعهمحور) است که هنوز در پیشدبستانیها و مهدهای کودک جای کار دارد.
به گفتۀ وی، با توجه به پیچیدگی جوامع و بروز نابهنجاریهای روانی و رفتاری در بین کودکان و نوجوانان، لزوم پرداختن به فرآیند اجتماعی شدن آنها و مطرح کردن راهبردهای صحیح برای تقویت و شکوفایی این پدیده بیش از پیش احساس میشود.
ارسال دیدگاه