دشت کاشان همچنان تشنه است

کاشان (پانا) - رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار در روزهای منتهی به آخر هفته است و بر این اساس پــــدیده غـــــــالب جوی ،نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

کد مطلب: ۸۸۸۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
دشت کاشان همچنان تشنه است

عباس ارغوانی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: بیشینه دمای هوای دشت کاشان با چهار درجه افزایش به عدد 17 و دمای کمینه نیز به سه درجه بالای صفر خواهد رسید که در مناطق کوهستانی سه درجه کمتر از مناطق دشت پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش محسوس دما، کشاورزان محترم، نسبت به بازبینی و تخلیه­آب باقیمانده در پمپ و لوله های سیستم آبیاری تحت فشار اقدام کنند ولی جابجایی پاجوش گل محمدی انجام نگیرد .

وی تاکید کرد: گلخانه داران محترم با توجه به شرایط وزش باد در پایان هفته و کاهش دما نسبت به استحکام سازه ها، تنظیم دما و رطوبت گلخانه و تامین سوخت سیستم های گرمایش آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: باغداران محترم نسبت به پوشش نهالهای جوان و تازه کشت شده در باغ جهت مقابله با سرما اقدام کرده و با توجه به شرایط آب و هوایی، مبارزه با علفهای هرز غلات، به زمان مناسب موکول شود.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: باغداران محترم مناطق کوهستانی نسبت به عملیات یخ آب زمستانه و به سفید کردن تنه درختان میوه مطابق دستورالعمل و عملیات چال­کود و کانال­کود در زمان مناسب اقدام لازم را انجام دهند.

وی افزود: باغداران محترم در صورت آلودگی درختان گردو، به، سیب و گلابی به آفت کرم خراط از طریق پوشاندن حفره های لارو با ترکیبات مناسب مبارزه نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی یا کلینیکهای گیاه پزشکی مراجعه نمایند.

ارغوانی با اشاره به بارشهای هفته گذشته گفت: کاشان بامیانگین 4.8 میلیمتر،کامو و چوگان 23 میلیمتر، رحق 14.5 میلیمتر،برزک 11 ، علوی 9 میلیمتر، قمصر 8 ، نوش آباد 7.5 میلی‌متر و آران و بیدگل ؛ 4.5 میلی‌متر ثبت شد اما دشت کاشان همچنان تشنه است و باید مصرف آب مدیریت شود.

همچنین کارشناس فنی اداره منابع طبیعی کاشان گفت: با توجه به ادامه روند کاشت بادام کوهی در هفته جاری و پیش بینی بارندگی در ارتفاعات جنوب و جنوب غربی دشت کاشان، توصیه می‏شود این برنامه در کل ایام هفته، ادامه پیدا کند.

علی خالوئی نوش آبادی اظهار کرد:مرتعداران محترم با توجه به کاهش دمای شبانه و فصل زمستان و کاهش علوفه مراتع، مدت وابستگی به مراتع و چرای دام را کاهش داده و نسبت به تغذیه دستی مراتع اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به پدیده باد شدید درطول هفته، کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت، در زمان حضور در مراتع، از روشن کردن آتش خودداری کرده و در ارتفاعات همراه داشتن وسایل ایمنی ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار