جدیدترین آمار از طرح دیده‌بان آلودگی هوا؛

ارجاع 555 دستگاه خودروی دودزا به مراکز معاینه فنی

اصفهان (پانا) - مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای اجرای طرح دیده‌بان آلودگی هوا تا کنون 555 دستگاه خودروی شخصی و عمومی دودزا به مراکز معاینه فنی ارجاع داده شدند.

کد مطلب: ۸۸۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ارجاع 555 دستگاه خودروی دودزا به مراکز معاینه فنی

مجید طهماسبی با اشاره به اجرای طرح دیده‌بان آلودگی هوا، اظهار داشت: این طرح در جریان رویدادهای قصه آدم و هوا و با هدف رصد خودروهای عمومی و خدماتی و همچنین شخصی دودزا آغاز به کار کرد و همچنان این طرح با قوت و جدیت به کار خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: به صورت مستمر، طرح مذکور از طرف تیم‌های نظارت سازمان حمل و نقل بار و ستاد معاینه فنی خودرو و همچنین از طریق نیروهای پلیس راهور رصد می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اخیراً فرمانده انتظامی راهور استان از طرح دیده‌بان آلودگی هوا دیدن کردند، گفت: این طرح موفقی است و برای مردم جذابیت دارد و زمان توقف خودرو، با روی گشاده با آنها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: یک پرینت نرم‌افزاری به رانندگانی که خودروی‌شان متوقف شده به صورت آنلاین، داده می‌شود تا اطلاعات آلایندگی خودرو را ملاحظه کنند، این کار دغدغه‌ای در ذهن شهروند ایجاد می‌کند که تا چه حد در آلودگی هوای شهر سهیم است و اقدام به اخذ یا تجدید معاینه فنی می‌کند.

طهماسبی تصریح کرد: در حال حاضر در انتهای هفته دوم پالایش آلودگی هوا قرار داریم و طی آمار به دست آمده تا کنون حدود 540 خودرو شخصی متوقف شده و 15 دستگاه خودروی عمومی دودزا به سامانه 137 گزارش شده و پس از پیگیری‌های لازم به مرکز معاینه فنی ماشین‌های سنگین واقع در بلوار فرزانگان ارجاع داده شدند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه خودروهای شخصی به دو قسمت باری و سواری دسته‌بندی می‌شوند، گفت: هر دو گروه بررسی می‌شوند تا در بهبود اتمسفر شهر گامی هر چند کوچک برداریم و حق تنفس را که طبیعی‌ترین حق هر شهروند هست را بدهیم.

به گزارش پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، در طرح دیده بان آلودگی هوا شهروندان اصفهانی می توانند مشاهده خودروی های عمومی و خدماتی دودزا و همچنین خودروهای شخصی آلاینده را به منظور رصد و ارجاع به مراکز معاینه فنی گزارش دهند. شهروندان می‌توانند گزارش خود از خودروهای آلاینده را از طریق نرم افزار موبایلی ترافیک یا و با تماس با سامانه تلفنی 137 شهرداری اصفهان اعلام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار