مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: افزایش نرخ سواد در ایران نشانه رشد عدالت آموزشی و اجتماعی است

چناران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای اداری چناران گفت: نرخ سواد در ایران از ۴۱ درصد در سال ۱۳۵۷ به ۹۶ درصد در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است که نشان از رشد عدالت آموزشی و اجتماعی در طی سال های پس از انقلاب است.

کد مطلب: ۸۷۸۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: افزایش نرخ سواد در ایران نشانه رشد عدالت آموزشی و اجتماعی است

خدابنده افزود: امروز مسیر توسعه همه کشورها از آموزش و پرورش می گذرد چرا که رکن اصلی توسعه جوامع تعلیم و تربیت است و مشار‌کت بخش خصوصی در امر آموزش و پرورش یکی از شاخص های حرکت در مسیر توسعه دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: تلاش در جهت برقراری عدالت آموزشی در روستاهای چناران به صورت کامل قابل مشاهده است به گونه ای که در برخی روستاهای این شهرستان برای حتی یک دانش آموز مدرسه بنا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش امید به زندگی، دست یابی به امنیت و ثبات با توجه به شرایط کنونی و حساس منطقه، افزایش کمی و کیفی ثبت اختراعات که درحال حاضر رتبه ۱۶ را در جهان بدست آورده ایم، توفیق در دست یابی به فناوری های نوین از جمله نانو و کسب رتبه ۴ دنیا در این حوزه، توسعه شبکه های حمل و نقل جاده ای و ریلی، گسترش بی نظیر خدمات زیربنایی همچون آب، برق، گاز و تلفن در بسیاری از مناطق روستایی کشور، افزایش کمی و کیفی چاپ نشریات، کتب و مجلات، ارائه خدمات اطلاع رسانی، گسترش دانشگاه ها و ... همه نشان از فعالیت های خوبی است که در طی سالیان پس از انقلاب شکل گرفته و امروز کشور ایران از لحاظ عزت و استقلال در دنیا به عنوان یک الگو مطرح می گردد البته قطعا مفهموم این مطالب به معنای عدم نیاز به تلاش بیشتر نیست و بی شک در بسیاری از حوزه برای رسیدن به نقطه مطلوب باید همت گماریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار