پنجم آذر ، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) گرامی باد

اسلامشهر (پانا) - بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی نه به عنوان یک نهاد نظامی صرف، بلکه به عنوان یک مکتب فرهنگی و ارزشی و کلمه طیبه‌ای که در بین همه اقشار ملت ایران ریشه دوانیده ، مطرح می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۳۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پنجم آذر ، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) گرامی باد

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آنها در ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت.

درچنین شرایطی امام خمینی(ره) ودر پنجم آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند:مملکتی که 20 میلیون جوان دارد،باید بیست میلیون ارتش داشته باشد.

هنوز یک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژیم بعث عراق با هدف براندازی نظام نوپای اسلامی و با حمایت استکبار جهانی، علیه ایران دست به حمله همه جانبه زد.

در چنین شرایطی بود که جوانان سلحشور، به اشاره امام راحل به صورت خودجوش و تحت تشکل‌های بسیجی به جبهه‌ها شتافتند و در طول هشت سال دفاع مقدس، با تقدیم خون خود، نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و حماسه‌ها و رشادت‌های بی‌سابقه‌ای آفریدند.

اینگونه بود که بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی نه به عنوان یک نهاد نظامی صرف، بلکه به عنوان یک مکتب فرهنگی و ارزشی و کلمه طیبه‌ای که در بین همه اقشار ملت ایران ریشه دوانیده است، مطرح می‌شود.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد بسیج می فرمایند: اگر بخواهیم بسیج را در یک تعریف کوتاه معرفی کنیم باید بگوییم،بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آن پاکترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌اند .

ایشان درادامه فرمودند:بسیج عبارت است ازتشکیلاتی که در آن افراد متفرق و تنها،به یک مجموعه عظیم و منسجم،آگاه، متعهد، بصیر و بینا به مسائل کشور ونیاز ملت،تبدیل می‌شوند،مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطر جمع می‌کند،در حقیقت همه انسان‌های مؤمن، آگاه، بصیر، عاشق ، متعهد و علاقه‌مند و آگاه به کار،در هر میدانی از میدان‌ها هستند که برای ملت مفید می باشد،جزء بسیج‌اندو لذا بسیج یک نام مقدس است.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار