سکته مغزی قابل درمان است

کاشان ( پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اگر بیمار سکته حاد مغزی در کمتر از 2 ساعت از شروع علائم به اورژانس ارجاع شود، این بیماری قابل درمان است .

کد مطلب: ۸۷۲۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سکته مغزی قابل درمان است

به گزارش پانا کاشان محمد حاجی جعفری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سکته مغزی دومین علت مرگ و اولین علت ناتوانی طولانی مدت در کشور است و مطالعات نشان داده است که بروز سکته حاد مغزی در ایران حدود ۲۳ تا ۱۰۰ مورد در یک صد هزار نفر بوده که مشابه کشورهای همسایه عرب زبان می باشد.

وی افزود: هزینه های درمانی و بازتوانی، از عوارض سکته است که از کارافتادگی قسمتی از نیروی کار مفید جامعه سالیانه هزینه هنگفتی را بر نظام سلامت کشور و خانواده ها تحمیل می کند.

وی تصریح کرد: شناخت و درمان ریسک فاکتورها، پیشگیری اولیه و ثانویه و همچنین درمان مرحله حاد سکته های مغزی با هدف کاهش عوارض و ناتوانی های ناشی از آن یکی از اصلی ترین اولویت های سلامت در هر جامعه به شمار می رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عواملی مثل سن، فشار و چربی خون بالا، بیماری‌های قلبی، دخانیات، چاقی و مصرف مشروبات الکلی در افزایش ریسک ابتلا به سکته مغزی موثر است و در دنیای پراسترس امروز باید با یادگیری مهارت‌های کنترل استرس، آن را به حداقل رساند.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان افزود: با برنامه ریزی در طی سال های اخیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان سعی بر راه اندازی فرایند درمان سکته های حاد مغزی به صورت شبانه روزی و 7 روز هفته برای بیماران مبتلا با هماهنگی و ارتقای مهارت های کلیه پرسنل و پایگاه های مرکز حوادث و فوریت های پزشکی و تجهیز آمبولانس های پایگاه های شهری و جاده ای به عنوان اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه کرده است.

حاجی جعفری تصریح تصریح کرد: اورژانس بیمارستان شهید بهشتی به عنوان خط مقدم درمان و بخش های سکته مغزی و مراقبت های ویژه این بیمارستان به عنوان پشتیبان درمان آماده و تجهیز شده است.

به گزارش پانا، از 26 ابان تا دوم آذر به نام هفته سکته مغزی نامگذاری شده و شعار امسال "سکته مغزی قابل درمان است" انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار