اجرای برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس شهرستان فیروزکوه

فیروزکوه(پانا)- به مناسبت هفته پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برنامه ای با محوریت آشنایی دانش آموزان با انواع آسیب های اجتماعی در دبیرستان هفده شهریور فیروزکوه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس شهرستان فیروزکوه

آسیب های اجتماعی به مفهوم رفتاری است که به طریقی با انتظارهای مشترک اعضای یک جامعه سازگاری ندارد و بیشتر افراد آن را ناپسند و نادرست می دانند، در واقع هر جامعه از اعضای خود انتظار دارد از ارزشها وهنجارها پیروی کنند اما همواره عده ای پیدا می شوند که پاره ای از این ارزشها وهنجارها را رعایت نمی کنند.

جامعه افرادی که هماهنگ و همساز با ارزشها و هنجارها باشند سازگار یا همنوا و اشخاصی را که بر خلاف آنها رفتار می کنند را ناسازگار یا ناهمنوا می خواند؛ و از میان افراد نابهنجار کسیکه رفتار نابهنجارش زودگذر نباشد و دیر گاهی دوام آورد،کجرو یا منحرف نامیده می شود و رفتار او را انحراف اجتماعی یا آسیب اجتماعی می خوانند.

شایان ذکر است، قرار گرفتن در هفته پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرصت نابی بود تا دانش آموزان که متشکل از نوجوانان و جوانان جامعه هستند با انواع این آسیب ها آشنا شوند و همچنین راه های پیشگیری از درگیر شدن افراد با آسیب های اجتماعی را نیز فرا بگیرند.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار