معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

سطح زیر کشت چغندر قند از مرز دو هزار هکتار گذشت

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سطح زیر کشت چغندر قند از مرز 2 هزار هکتارگذشت.

کد مطلب: ۸۷۰۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سطح زیر کشت چغندر قند از مرز دو هزار هکتار گذشت

احمد شهریار درجریان بازدید از عملیات برداشت و کارخانه چغندر قند مغان اظهار کرد: شرایط آب و هوایی استان اردبیل در دو دشت حاصلخیز اردبیل و مغان به گونه‌ای است که امکان کشت بسیاری از محصولات مهم و استراتژیک از جمله چغندر قند را به راحتی امکان‌پذیر می‌سازد؛ از این رو همه ساله در دشت اردبیل به صورت بهاره و در دشت مغان به صورت پائیزه این محصول ارزشمند و مهم کشت می‌شود .

وی با بیان اینکه در سال زراعی 96-97 کشت چغندر قند به صورت بهاره و پائیزه صورت گرفت است اضافه کرد: سطح زیر کشت بهاره 1000 هکتار و سطح زیر کشت پائیزه نیز 1000 هکتار صورت گرفت یعنی در مجموع سطح زیر کشت چغندر قند در سال زراعی جاری 2000 هکتار است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود کارخانه چغندر قند بتواند عملیات استحصال این محصول را در سطح 100 هزار تن انجام دهد و از آنجا که خرید چغندر قند به صورت تضمینی توسط کارخانه صورت می‌گیرد، چغندرکاران در فروش محصول خود با هیچ مشکلی روبه‌رو نیستند .

به گفته شهریار در راستای اصلاح الگوی کشت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی بیشتر در بخش کشاورزی، توسعه کشت چغندر قند جزو برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی است و برنامه ریزی شده است تا در سال زراعی جدید سطح زیر کشت این محصول به 2500 هکتار افزایش یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار