مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

موج جدید ناپایداری هوا وارد استان اردبیل می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود سامانه جوی جدید در منطقه از عصر روز دوشنبه شاهد ناپایداری‌هایی در استان اردبیل خواهیم بود.

کد مطلب: ۸۶۷۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
موج جدید ناپایداری هوا وارد استان اردبیل می‌شود

علی دولتی‌مهر اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهند طی روزهای آینده سامانه جوی جدیدی وارد منطقه شده و از عصر روز دو شنبه موجب ناپایداری‌هایی در استان اردبیل خواهد شد .

وی افزود: وزش بادهای تند از عصر روز دوشنبه آغاز و در روز سه شنبه نیز تداوم خواهد داشت که در پی آن بارش باران از عصر روز دوشنبه و تداوم آن به‌صورت متناوب تا عصر روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت .

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: اوج بارش باران (گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق) در روز سه شنبه و حجم بارش قابل انتظار در بیشتر مناطق استان بین 5 تا 10 میلیمتر، در برخی مناطق تا 20 میلیمتر و بیشتر خواهد بود .

وی ادامه داد: کاهش دما از روز سه شنبه آغاز می‌شود و روند کاهشی دما بویژه در روز چهارشنبه بیشتر خواهد شد .

دولتی مهر درخصوص بارش برف نیز اذعان داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش برف نیز در مناطق کوهستانی سبلان (آلوارس، موئیل و گردنه صائین)، صلوات داغی ( گردنه لنگان)، خروسلو داغی (قره آغاج)، کوه‌های باغرو (گردنه بودالالو، گردنه اسالم و آغ داغ هشتجین) پیش‌بینی می‌شود .

مدیرکل هواشناسی استان گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و سرریز شدن رودخانه ها به سبب بارش شدید باران در برخی مناطق اختلال در تردد وسائط نقلیه به سبب کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی(بویژه گردنه الماس، صائین و حیران) در ایام مذکور دور از انتظار نخواهد بود .

گفتنی است :این سامانه از اواخر وقت روز چهارشنبه، 16 آبان از منطقه خارج خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار