گرانی 168 درصدی هر بطری شیر طی 3 ماه

همدان (پانا) - برخی نشانه ای لبنی طی هفته گذشته دوباره قیمت فرآورده های خود را افزایش دادند و براین اساس قیمت هر بطری شیرطی مدت سه ماه از 2هزار و 500 تومان به 4هزار و 200 تومان رسیده و معادل 168 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۸۶۷۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
گرانی 168 درصدی هر بطری شیر طی 3 ماه

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به افزایش قیمت برخی فرآورده‌های لبنی در بازار گفت: هرگونه برخورد با افزایش قیمت لبنیات منوط به تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار کشور است.

علیرضا شجاعی دیروز در گفتگویی اظهار کرد: افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی ریشه در قیمت مصوبه اعلام شده در مرداد ماه امسال دارد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه قیمت پایه شیر 15 هزار و 500 ریال اعلام شده بود، اما تولیدکنندگان سنتی و صنعتی شیر را بین 19 هزار تا 22 هزار ریال به کارخانه‌های لبنی می‌فروشند.

شجاعی با بیان اینکه اعتراض‌های بسیاری نسبت به قیمت پایه مصوب اعلام شده است، افزود: ستاد تنظیم بازار کشور در حال تصمیم گیری و رسیدگی به این موضوع است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: اینگونه قیمت گذاری‌ها خارج از حیطه اختیارات مسؤولان استانی است و باید به صورت ملی ابلاغ شود.

در مدت حدود سه ماه قیمت شیر پاکتی کوچک از 1000 تومان به 2000 تومان رسیده و نرخ هر بطری شیر نیز طی این مدت از 2هزار و 500 تومان به 4هزار و 200 تومان رسیده یعنی معادل 168 درصد رشد قیمت طی حدود 3 ماه برای این کالا اتفاق افتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار