23 هزار گیلانی برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام کردند

رشت (پانا) - مدیر حج و زیارت گیلان گفت: تاکنون افزون بر 23 هزار و 500 زائر پیاده روی اربعین حسینی از استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

کد مطلب: ۸۶۵۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
23 هزار گیلانی برای حضور در پیاده روی اربعین ثبت نام کردند

حسن فعال، با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین تا پنجم آبانماه جاری ادامه دارد، افزود: تاکنون برای 22 هزار و 468 زائر گیلانی روادید صادر شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته 22 هزار زائر گیلانی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کردند اما امسال با وجود افزایش قیمت ارز تا زمان حاضر افزون بر 23 هزار و 500 نفر برای حضور در این مراسم باشکوه ثبت نام کرده اند.
به گفته فعال؛ البته کاهش 35 درصدی نرخ ارز به دستور رئیس جمهوری نیز زمینه حضور هرچه بیشتر زائران را در مراسم عظیم اربعین حسینی بوجود آورد که با احتساب این کاهش، هزینه ثبت نام برای هر فرد 235 هزار تومان است.
وی با توصیه به زائران برای حرکت به صورت گروهی گفت: زائران حسینی در قالب گروه ها با ظرفیت های متغیر اعزام می شوند که تا کنون حدود 12 هزار و 847 گروه شکل یافته است.
هرساله علاوه بر زائران گیلانی، زائران خارجی نیز از کشورهای آسیای میانه ، روسیه و آذربایجان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از طریق مرز آستارا وارد گیلان می شوند. سال گذشته 9 هزار و 600 نفر از اتباع خارجی از کشورهایی همچون روسیه و آذربایجان از مسیر این استان، عازم شرکت در این مراسم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار