رئیس سازمان پزشکی قانونی کشورتاکید کرد:

ضرورت فرهنگسازی درراستای کاهش خشونت در جامعه

اسلامشهر (پانا ) - جلسه ستاد پیشگیری از وقوع خشونت اسلامشهر با حضور رئیس پزشکی قانونی کشور و فرماندار شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۵۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت فرهنگسازی درراستای کاهش خشونت در جامعه

در این جلسه مرسلپور فرماندار اسلامشهر در سخنانی با بیان اینکه اسلامشهر نخستین شهرستان استان تهران است که کمیته پیشگیری از وقوع خشونت آن فعال شده ، اظهار داشت: برخی وظایف دستگاههای شهرستان که تابحال معطل مانده و عدم اجرای این وظایف باعث بروز جرم در اسلامشهر شده توسط دبیرخانه کمیته احصاء شده و بزودی ابلاغ خواهد شد تا با اجرای این وظایف مغفول مانده شاهد سیر نزولی در بروز جرائم باشیم وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در سطح شهرستان جهت پیشگیری از وقوع خشونت آغاز شده اجرای پیشگام طرح مراقبت های اجتماعی(ماج)است.

وی در ادامه تاکید کرد: اجرای طرح ملی گفتگوی خانواده نیز توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در شهرستان آغاز شده و بی تردید اجرای موفق این طرح نیز می تواند علاوه بر تحکیم بنیان خانواده ها خشونت در خانواده ها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در ادامه جلسه شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درسخنانی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مردم و رفع آسیب های اجتماعی وظیفه قانونی و تکلیف شرعی ماست، گفت شهرستان اسلامشهر در مقایسه با سایر شهرستان های استان تهران و دیگر نقاط کشور از شرایط مطلوبی در زمینه شاخص های مرتبط با حوزه خشونت و آسیب های اجتماعی برخوردار است.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات ادارات و دستگاههای این شهرستان در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: اسلامشهر می تواند به عنوان یک الگو در جهت پیشگیری از وقوع خشونت در سطح کشور مطرح شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بر ضرورت فرهنگسازی درخانواده ها،مدارس و دانشگاهها جهت کاهش خشونت درجامعه تاکید کرد و افزود: آموزش مهارت های کنترل خشم باید با استفاده از روش های نوین علمی و تاثیرگذار انجام شود.

وی همچنین خواستار توجه به اقدامات پیشگیرانه در این حوزه و اصلاح برخی قوانین و اعمال قاطع قوانین در حوزه آسیب های اجتماعی جهت پیشگیری از وقوع خشونت در سطح جامعه شد.

شایان ذکر است، در این جلسه مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران، امام جمعه موقت ، رئیس دادگستری و دادستان اسلامشهر نیز حضور داشتند.

/خبرنگار:ساسان حق شاس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار