مدیر کل اموزش و پرورش یزد افزود:

توجه ویژه به ورزش در سند تحول بنیادین

یزد (پانا) - عباس علی دانافر مدیر کل اموزش و پرورش یزد با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: مدیر کل آموزش پرورش استان یزد گفت : توجه به ورزش و تربیت بدنی یکی از راههای ایجاد نشاط در بین دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۶۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه به ورزش در سند تحول بنیادین

" عباسعلی دانافر" در این شورا که با حضور اعضاء و نمایندگانی از دستگاههای اجرایی استان در سالن شهید ساداتی اداره کل برگزارشد اظهار داشت : اگر بخواهیم به اجرای ساحت های 6گانه سند تحول بنیادین در مدارس بپردازیم با ید به ورزش و درس تربیت بدنی توجه ویژه داشته باشیم.

وی مهم ترین مسیر برای مقابله با آسیب های اجتماعی را سرمایه گذاری در حوزه ورزش و تربیت بدنی دانست و افزود : توجه به حوزه ورزش و تربیت بدنی یکی از راههای ایجاد نشاط در بین دانش آموزان است.

دانافر افزود: آموزش و پرورش زمینه ساز حرکت های فرهنگی در جامعه است ولی این فرهنگ سازی به تنهایی امکان پذیر نیست و همراهی و همدلی دیگر ارگانها و دستگاههای اجرایی را می طلبد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل نیز در ادامه افزود : تربیت بدنی و ورزش از مهمترین عوامل تأمین ، حفظ و ارتقاء سطح سلامت و برقراری توازن و تعادل قوای بدنی دانش آموزان به شمار می رود .

" عباس دهقان " اظهار امیدواری کرد با تشکیل منظم ، منسجم و هدفمند جلسات شورا و با الهام از مفاد سند تحول بنیادین، زمینه های لازم برای توسعه کمی و کیفی تربیت بدنی و ورزش در بین مدارس و دانش آموزان فراهم گردد .

وی آموزش آموزگاران پایه به‌عنوان اثربخش‌ترین گزینه ممکن، در جهت سلامت دانش آموزان دختر و توسعه فرهنگ ورزش در میان قشر تأثیرگذار آموزگاران پایه یاد نمود.

دهقان گفت : با توجه به فقر حرکتی و زندگی آپارتمان نشینی و افزایش وزن دربین دانش آموزان و همچنین به منظور برگشت نشاط وشادابی در مدارس، آموزش آموزگاران پایه در مدارس ابتدایی جهت اجرای کیفی برنامه های تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه در دستورکار قرارگرفت.

وی افزود: آموزش آموزگاران پایه درتابستان 97 به مدت 40 ساعت به صورت تئوری و عملی با حضور بیش از 1700 آموزگاز پایه انجام گردید .

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل مشی فعالیت های حوزه تربیت بدنی را در 6 محور کیفیت، همگانی بودن، برنامه ریزی،اخلاق ، مشارکت و فعالیت های علمی تخصصی بیان کرد .

برنامه ریزی و پیگیری اجرای طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، تمهید مقدمات و پیگیری طرح حیاط پویا درمدارس بویژه مدارس ابتدایی، نظارت براجرای درس تربیت بدنی در مدارس بخصوص پایه دوازدهم، پیگیری طرح ورزش صبحگاهی، پیگیری برگزاری مسابقات در طرح مدرسه قهرمان و کانون قهرمان در مناطق استان و... ازجمله مصوبات این نشست می باشد.

گفتنی است در این نشست اعضاگزارشی از فعالیت های خود را ارائه نمودند و در خصوص برنامه سالانه ورزش مدارس استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار