پلمب منزل سراهای غیر مجازِ آذربایجان شرقی

تبریز(پانا)- 96 منزل سرای غیرمجاز در آذربایجان شرقی شناسایی و پلمب شد.

کد مطلب: ۸۶۰۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پلمب منزل سراهای غیر مجازِ آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: این منزل سراها بدون هیچ مجوزی، فعالیت می کردند که ماموران و بازرسان میراث فرهنگی استان، این منازل را شناساسی و پلمب کردند.
مرتضی آبدار با اشاره به حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از تبدیل خانه های قدیمی به مهمانسرا افزود: با این حال مردم مجاز نیستند در منازل معمولی خود، مسافران و گردشگران را پذیرش کرده و با هر کیفیت و قیمت از آنان پذیرایی کنند.
به گفته وی، تا زمانی که هتل ها، مهمانسراها و خانه های قدیمی برای پذیرش گردشگران ظرفیت داشته باشد، این اداره هیچ مجوزی برای فعالیت منزل سراها صادر نمی کند، بر این اساس تاکنون فقط مجوز فعالیت 112 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های کلیبر، خداآفرین و ورزقان صادر شده است.
آذربایجان شرقی با داشتن بیش از هزار و 800 اثر تاریخی و طبیعی و سه اثر ثبت شده جهانی در فهرست آثار یونسکو، جزو پنج استان نخست کشور در حوزه گردشگری است و در 6 ماه گذشته علاوه بر گردشگران داخلی، 492 هزار و 500 گردشگر خارجی با سفر به آذربایجان شرقی، از مناطق طبیعی و تاریخی استان دیدن کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار