همایش استقلال - علمی هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه موقت تبریز: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که بااستعدادترین و بافضیلت‌ترین افراد آن معلمان باشند

احیای امر به معروف و نهی از منکر مختص هفته خاص نیست

تبریز (پانا) - امام جمعه موقت تبریز گفت: آن امت و جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که با استعدادترین و بافضیلت ترین افراد آن جامعه معلمان باشند و بیشترین و بهترین امکانات مادی و معنوی را در اختیار داشته باشند.

کد مطلب: ۸۵۴۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت تبریز: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که بااستعدادترین و بافضیلت‌ترین افراد آن معلمان باشند

حجت الاسلام احمد مطهری اصل در همایش استقلال - علمی هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر متعلق به هفته خاصی نیست، اظهار کرد: امر به به مروف و نهی از منکر جزء فروع دین است و امام صادق(ع)در این مورد فرموده اند که تمامی واجبات در سایه عمل به این فریضه پذیرفته می شوند.

وی ادامه داد: در جامعه ای که گنهکار باشد و امر به معروف ونهی از منکر در آن چامعه صورت نگیرد خداوند از مردم آن جامعه نیز عبادت را در حد اعلی قبول نمی کند و این عبادت محض نمی تواند آن جامعه را نجات دهد.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: مرحومشهید ثانی در کتب خود راجع به امر به معروف و نهی از منکر روایاتی آورده است که هر مومنی بخواند کمرش می شکند.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان این که هیچ مسلمانی نباید به این فریضه بی تفاوت باشد، گفت: هیچ فرد مسلمان و شیعه نباید بگوید که من نماز می خوانم و روزه می گیریم و کار زشت دیگران به من ربطی ندارد بلکه جایی که حرمت خدا نگه داشته نمی شود باید فرد مسلمان نهی از منکر کند .

وی ادامه داد: خداوند نیازی به عبدات ما ندارد و با کم و زیاد شدن عبادات ما نه از عظمت خدا کم می کند و نه به عظمت خدا اضافه می کند بلکه به خاطر خود بشر است که خدا می گوید عبادت کنید.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر می تواند از پایین ترین رده مسلمانان نسبت به بالاترین رده مسلمانان باشد، تصریح کرد: در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) تا زمانی که این فریضه بر اعراب حاکم بود توانستنددو سوم دنیار فتح کنند و از زمانی که این فریضه به دست فراموشی سپرده شد و مردم گفتن به من چه ؟ از آن موقع انحطاط عربستان شروع شد.

حجت الاسلام مطهری اصل ادامه داد: ما بعد از انقلاب اسلامی ایران مقداری به این فریضه توجه کرده ایم و حالا ببیند به کجاها رسیده ایم و اگر به طور کامل برای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم به کجاها خواهیم رسید.

وی بیان کرد: آن امت و جامعه ای پیشرفت می کند که با استعدادترین و بافضیلت ترین افراد آن جامعه معلمان باشند و بیشترین و بهترین امکانات مادی و معنوی را در اختیار داشته باشند.

امام جمعه موقت تبریز با بیا این که در طول تاریخ بشریت و از ابتدای خلقت انسان، دین، فرهنگ و علم با هم و در کنار هم بوده اند و هرکز نیز از هم جدا نمی شوند، افزود: در تمام دنیا این علما، اندشمندان و نخبگان هستند که با کم تذین امکانات و ر نهایت سختی این سه را نگه داشته اند و اجازه نداده اند که بشریت تنزل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار