رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان: فرهنگ عزاداری ایام محرم با تعقل و شعور همراه باشد

اردستان،اصفهان(پانا) - رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: فرهنگ عزاداری ایام محرم با تعقل و شعور همراه باشد و مبلغان مشکلات مردم را از تریبون‌های عمومی فریاد بزنند.

کد مطلب: ۸۵۲۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان: فرهنگ عزاداری ایام محرم با تعقل و شعور همراه باشد

حجت الاسلام سید جواد حیدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) پنجاه و هشت سال حیات مادی داشته و هر چند امروز هم در جمع ما بوده و حیات معنوی آن در بین ما زندگان و در بین جامعه بشری حضور و شهود دارد.

وی افزود: امروز یاری رساندن و نصرت امام حسین(ع) به منزله یاری رساندن عبرتهای عاشورایی و آموختن درس ایثار و از خودگذشتگی و عزت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: امام حسین(ع) مسبب بیشترین انقلاب‌های بشری بوده، زیرا شعارشان «هیهات من الذله» بوده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه با نگاهی به انقلاب‌های پدید آمده متوجه می‌شویم بسیاری از آنها که ریشه آزادی و آزادی‌خواهی دارند به واسطه تأسی از شعار امام حسین(ع) بوده، تصریح کرد: در آستانه محرم سال یکهزار و ۴۴۰ واقع شده ایم که باید سیره رفتاری زندگانی برای سبک زندگیمان منطبق با راه و روش امام حسین(ع) باشد.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) مهمترین سیره بندگی خودش عبادت و عاشق نماز بود و با نماز مانوس بود چرا که والاترین امر به معروف نماز بوده آن هم نماز جماعت و در اوج نبرد که نماز واقعی همین بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان خاطرنشان کرد: اقامه نماز توسط امام حسین در اول وقت و زمان جنگ این بوده که ما تشخیص بدهیم نمازحسینی انسان ساز است و جامعه را به سعادت می‌رساند و به قله هدایت رهنمون می‌کند و فرقش با نماز اموی مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار