لزوم آموزش محتوای سند تحول بنیادین به همه فرهنگیان و مدیران مدارس

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در سند تحول بنیادین، راهکارهای دقیقی برای دستیابی به اهداف آموزش و پرورش در حوزه های مختلف و ساحت های شش گانه ارائه شده است که لازمه اجرای دقیق آن فراگیری و آگاهی از مفاد آن توسط فرهنگیان و مدیران مدارس است.

کد مطلب: ۸۴۸۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم آموزش محتوای سند تحول بنیادین  به همه فرهنگیان و مدیران مدارس

علی عسکر نجفی در محفل انس کارکنان اداره کل آموزش و پرورش فارس و نواحی چهارگانه شیراز، ضمن تبریک دهه ولایت و هفته دولت ،گفت: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان شهدای عرصه تعلیم و تربیت موجب افتخار و الگوهای شایسته ای برای همه ما فرهنگیان می باشند که سیره و روش زندگی آنها می تواند ما را به اهداف نظام تعلیم و تربیت نزدیک کند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ،مشکلات حوزه اخلاق اجتماعی را ناشی از عدم مراجعه به الگوهای مطلوب زندگی عنوان کرد و گفت: برای اصلاح امور جامعه باید به زندگی افرادی همچون شهیدان رجایی و باهنر مراجعه کرد و معلمین به دلیل تاثیر گذاری آنها بر افراد جامعه ،باید بیش از سایرین به این مهم توجه داشته باشند.

وی مسئولیت را پاسخگو بودن دانست و گفت: مسئولیت فرایندی دو جانبه است که در یک سمت حق و در سمت دیگر تکلیف قرار دارد، تکلیف شخص مسئول برای پاسخگویی در برابر حقی که در مقابل او قرار دارد.

نجفی لازمه دستیابی به اهداف پیش روی آموزش و پرورش استان را اتحاد و همدلی و پرهیز از قشری نگری معرفی کرد و گفت: آموزش و پرورش آیینه تمام نمای جامعه است و نگاه همه مردم به این نهاد تاثیر گذار می باشد و هم اکنون نیز فصلی نو برای اتحاد و همدلی ، برای رسیدگی به امور مردم آغاز شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های خود در آموزش و پرورش ، گفت: یکی از رویکردهای مهم مدیریتی همه مسئولین در کشور ، تحقق عدالت است که می تواند موجب استقرار جامعه شود و در آموزش و پرورش نیز باید با ایجاد عدالت در بخش های مختلف این امر را محقق کنیم.

نجفی افزود: حفظ ارزشها و اصول اسلامی ،برپایی نماز و احترام به شعائر دینی و اسلامی یک اصل است و باید در تصمیم ها و خدمت رسانی به این ارزشها نیز توجه کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: باید در همه احوال ،خدمت به مردم، بویژه در مناطق محروم را فراموش نکرده و با برنامه ریزی هدفمند ، به سمت دستیابی به اهداف مورد نظر خود در نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی با تاکید بر لزوم آموزش محتوای سند تحول بنیادین به همه مدیران و مسئولین آموزش و پرورش ،یاد آور شد: این سند که حاصل کار پژوهشی علما و روشنفکران جامعه و نظام تعلیم و تربیت است ،راهکارهای دقیقی را برای دستیابی به اهداف آموزش و پرورش در حوزه های مختلف و ساحت های شش گانه ارائه نموده است و لازمه اجرای دقیق آن فراگیری و آگاهی از مفاد آن می باشد.

نجفی پرهیز از حاشیه ها و اولویت بندی فعالیت ها را مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش در شرایط سخت قرار دارد و برای رفع مشکلات موجود باید با رهبری و مدیریت منابع مالی و انسانی موجود ، از این امکانات به شکل مطلوب استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار