فرماندار اردستان: دولتی‌کردن مراسم مذهبی از آسیب‌های موجود اردستان است

اردستان/اصفهان(پانا) - فرماندار اردستان، گفت: یکی از آسیب‌های موجود شهرستان اردستان موضوع دولتی کردن کارها و مراسم مذهبی است که همواره در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۸۴۷۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اردستان: دولتی‌کردن مراسم  مذهبی از آسیب‌های موجود اردستان است

حمیدرضا تأملی در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت دهه ولایت و عید غدیر در دفتر امام جمعه اردستان اظهار کرد: اینکه همه منتظر باشند دستگاه های اداری در برگزاری این گونه مراسم ها پیشقدم باشند کار درستی نیست و باید این نگاه تغییر کرده کارها را به مردم واگذار کنیم.

وی افزود: یکی از آسیب های موجود شهرستان موضوع دولتی کردن کارها و مراسم های مذهبی بوده که همواره در حال برگزاری است.

فرماندار اردستان گفت: صحیح نیست بخش دولتی وارد اینگونه مسائل شود، لذا باید هیات و دسته های مذهبی مسئولیت کار را برعهده بگیرند.

تأملی با بیان اینکه آنچه در مناسبت های مذهبی و مراسم ها تاکنون مطرح شده بیشتر به ظاهر قضیه پرداخته است، تصریح کرد: به محتوا کمتر توجه شده که لازم است در این مورد توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی تاکید کرد: موضوع غدیر و مسائلی که در این ارتباط در بعضی رسانه ها و فضای مجازی مطرح می شود نمی تواند همه واقعیت های غدیر را در بر داشته باشد بلکه مسئله را باید از محتوای خطبه غدیر استنباط کرده آنرا منتشر کرد.

تأملی تصریح کرد: مردم و قشر جوان، حضرت علی (ع) را به عنوان امیرالمومنین پذیرفته اند ولی آنچه مهم است موضوع ولایت پذیری و مفهوم ولایت است که باید بیشتر کار شود.

وی یادآوری کرد: باید مخاطب شناسی انجام شده با توجه به وضعیت آن ها با ابزار و لوازم خاص خود مفاهیم را منتقل و با برنامه مدون و مناسب در این ایام بیشتر به آن پرداخته شود.

فرماندار اردستان با اشاره به سنت حسنه دیدار مردم شهرستان با سادات در ایام غدیر تاکید کرد: با توجه به انتساب سادات طباطبائی به شهر زواره اردستان پیشنهاد می کنیم این سنت حسنه به عنوان میراث ناملموس منطقه ثبت فهرست آثار ملی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار