مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران :

معلم و نظام آموزش و پرورش سبب باز تولیدو ارتقای سرمایه فرهنگی در جامعه می شود

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در آئین افتتاحیۀ سی و ششمین جشنوارۀ فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیدۀ سراسر کشور، عدم توجه به سرمایه های فرهنگی در کشور را موجب بروز هزینه های کلان اجتماعی دانست.

کد مطلب: ۸۴۶۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
معلم و نظام آموزش و پرورش سبب باز تولیدو ارتقای سرمایه فرهنگی در جامعه می شود

عبدالرضا فولادوند، در آئین افتتاحیه بخش دختران سی و ششمین جشنوارۀ فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیدۀ سراسر کشور ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور، اظهار کرد: از طرف یک میلیون دانش آموز و حدود 47 هزار همکار فرهنگی شهرستان های استان تهران به عنوان میزبان این آئین به شما خبر مقدم عرض می کنم.

وی در ادامه، با اشاره به این که در دوران عمر پر برکت امام راحل و در دوران حیات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر ساخت انسان فرهنگی تأکید فراوان شده ، افزود: بخش اعظمی از ساخت انسان فرهنگی بر عهدۀ آموزش و پرورش و معلمان جامعه است و نظام آموزشی می تواند منشأ توانمندی ها و سرمایه فرهنگی یک جامعه باشد.

فولادوند ، رسالت اصلی معلم و آموزش و پرورش را پرورش روح و انتقال فرهنگ در میان نسل ها دانست و افزود: معلم و نظام آموزش و پرورش سبب باز تولید فرهنگی و ارتقای سرمایه فرهنگی در جامعه می شود .

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، افزایش سرمایه های فرهنگی و هنری را به سان افزایش توانمندی های یک جامعه دانست و بر همین اساس، ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل ترغیب دانش آموزان به استفاده از کالاهای فرهنگی موجب رشد جامعه خواهدشد.

فولادوند با اذعان به این امر که ین جشنواره نقطۀ پایانی یک رخداد فرهنگی است که در آن بیش از 6 میلیون دانش آموز ضمن آموزش مهارت ها به رقابت می پردازند، اظهار کرد: عدم توجه به سرمایه های فرهنگی در کشور موجب بروز هزینه های کلان ، عدم دستیابی به دانش اندوخته های کاربردی ، خلاق و کارآفرین در عرصه های مختلف اجتماعی ، سیاسی و بروز نابسامانی فرهنگی خواهد شد .

ابن مقام مسئول خاطر نشان کرد: رشد مطالعه و کتابخوانی، استفاده از فضاهای فرهنگی و هنری مانند کانون ها ، موزه ها، سینما وتئاتر نیازمند زمینه سازی و بسترسازی در آموزش و پرورش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار