رشد 88 درصدی پرداخت وام ازدواج طی سال جاری در همدان

همدان (پانا) - مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از رشد 88 درصدی پرداخت وام ازدواج در 4 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رشد 88 درصدی پرداخت وام ازدواج طی سال جاری در همدان

رسول منعم شامگاه دوشنبه در مراسم جشن روز ازدواج که در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار شد با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) به اشاره به جایگاه امر مقدس ازدواج در دین مبین اسلام اظهار داشت: ازدواج یکی از سنت‌های حسنه در اسلام است که بسیار مورد تاکید بزرگان دین است.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که هیچ بنایی در اسلام نزد خداوند متعال محبوب تر از ازدواج نیست، تصریح کرد: در ازدواج بر مسئله به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار تاکید شده است که در این امر وظایفی بر عهده خانواده‌ها، جوانان و دستگاه‌های فرهنگی و دولتی گذاشته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر ضرورت تسهیل در امور ازدواج جوانان عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید فرهنگ ازدواج را ترویج داده و دولت نیز حمایت از زوج‌های جوان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی به کارکردهای ازدواج اشاره و تصریح کرد: آرامش، بقای نسل، احساس مسئولیت، افزایش سلامت جسمانی و ارتباطات اجتماعی، استقلال و خودباوری، افزایش رزق و روزی و کامل کننده دین از کارکردهای مهم ازدواج است.

منعم به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته ازدواج پرداخت و بیان کرد: در این راستا برنامه‌های متنوعی در حوزه معاونت فرهنگی و جوانان و شهرستان های تابعه پیش‌بینی شده که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌های برگزاری مراسم جشن روز ازدواج با تجلیل از فعالان حوزه ازدواج، خادمین ازدواج، زوج‌های جوان و همسران نمونه است.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای تسهیل امر ازدواج در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان پرداخت و خاطرنشان کرد: در حوزه ازدواج و تعالی خانواده برنامه‌های متعددی در سال گذشته از جمله دوره‌های آموزشی قبل، بعد و حین ازدواج توسط مراکز مشاوره استان و شهرستان‌ها، تشکیل مجمع خیرین ازدواج شهرستان همدان و شهرستان‌های تابعه، برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی مربیان و مشاورین ازدواج و شناسایی زوج‌های موفق برای تجلیل، برگزار شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان از پیگیری در پرداخت وام ازدواج به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های صورت گرفته در راستای امر ازدواج اشاره و بیان کرد: وام ازداج در سال 96 نسبت به سال 95 به میزان 33 درصد رشد داشته که از240 میلیارد تومان به 310 میلیارد تومان در سال 96 افزایش یافته است.

وی از رشد 88 درصدی پرداخت وام ازدواج در 4 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌های صورت گرفته بستر و زمینه ازدواج برای جوانان فراهم شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار