سرپرست معاونت سواد آموزی خراسان جنوبی: خراسان جنوبی جز استان‌های برتر در سواد‌آموزی است

بشرویه (پانا) - سرپرست معاونت سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی این استان را جز برترین‌ها در سواد‌آموزی دانست.

کد مطلب: ۸۴۲۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست معاونت  سواد آموزی خراسان جنوبی: خراسان جنوبی  جز استان‌های برتر در سواد‌آموزی است

جعفری ، سرپرست معاونت سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای سواد آموزی شهرستان بشرویه که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به تشکیلات شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش گفت: در طرح جدید شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان‌ها فرماندار به عنوان رئیس شورا و مدیر آموزش و پرورش به عنوان دبیر شورا معرفی شده‌اند و بقیه دستگاه‌های فرهنگی و حرفه آموزی جز اعضای اصلی هستند که انتظار می رود در طرح جدید با وحدت رویه و همگرایی تمام دستگاه‌ها بتوانیم زمینه ارتقای فرهنگ خانواده‌ها و مشمول طرح را بالا ببریم.

وی افزود: در سطح کشور طبق آمار موجود که از سامانه آماری نفوس و مسکن استخراج شده ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بی‌سواد وجود دارد که این رقم در خراسان جنوبی کمتر از ۲۸ هزار نفر اعلام شده است.

جعفری با اعلام اینکه در خراسان جنوبی آمار بیسوادان مطلق به ۸ هزار نفر می رسد گفت: در مقایسه با میانگین کشوری این رقم بسیار ناچیز است و این استان در ردیف استان های باسواد برتر کشور قرار دارد و در شهرستان بشرویه نیز این آمار تنها ۶۶ نفر شناسایی شده اند که قطعاً آمار بسیار پایینی است و نشان‌دهنده رشد بالای باسوادی در شهرستان و سطح استان می باشد .

سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین یادآور شد :در طرح جدید با راه‌اندازی مرکز آموزش‌های غیررسمی تمام خدمات آموزشی به صورت رایگان ارائه شده و بسته های تشویقی نیز برای سواد آموزان و آموزش دهندگان در نظر گرفته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار