وزیر راه و شهرسازی؛

راه آهن همدان - ملایر به یک شبکه بین المللی وصل می شود

همدان (پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن همدان - ملایر کریدورهای جدیدی را برای غرب و شرق و شمال و جنوب تعریف می کند و بسیار مهم است و به یک شبکه بین المللی وصل می شود.

کد مطلب: ۸۴۲۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
راه آهن همدان - ملایر به یک شبکه بین المللی وصل می شود

عباس آخوندی در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه یک راه آهن همدان- ملایر گفت: توسعه شبکه ریلی مد نظر است تا سهم ریل به لحاظ مسافر و بار را به سهم قابل توجهی برسانیم اکنون ۹۰ درصد سهم با جاده و ۱۰ درصد سهم ریل است که این به معنی سوزاندن ۳۵ سی سی بیشتر گازوئیل در هر کیلومتر بار است.

وی افزود: از جهت استراتژیک حرکت از جاده به ریل بسیار مهم است و باید روی ریل سرمایه گذاری خیلی بیشتری شود.

اصرار بر تاسیس ایستگاه در درون شهر، ایمن و راحت بودن کار برای سوار شدن به قطار است تا از ماشین خود فاصله بگیرد .

آخوندی به اینکه باید راه آهن را به داخل شهر و مرکز شهر برد و در خدمت مردم بود، تاکید کرد: ایستگاه راه آهن مسافری همدان را با طرحی ایمن و کم عارضه اجرا خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: راه آهن همدان - ملایر کریدورهای جدیدی را برای غرب و شرق و شمال و جنوب تعریف می کند و بسیار مهم است و به یک شبکه بین المللی وصل می شود و همدان به بنادر وصل می شود و راه آهن حومه ای و محلی هم ایجاد می کند.

آخوندی گفت: برقی کردن راه آهن همدان- تهران را با منابع بین المللی پیگیری خواهیم کرد، سرویس تهران راه آهن همدان راه اندازی خواهد شد.

استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: با دستور وزیرمحترم راه و اعتباری که به استان داده شود آسفالت جاده روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حال انجام است که کاربزرگ و بی سابقه است.

محمد ناصر نیکبخت افزود: حسب دستور دکتر آخوندی وزیر راه برای قطار تهران- همدان که یک درصد مانده است تا ۲۷ مرداد اتصال ریل را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه جاده دسترسی به ایستگاه فعلی همدان هم از تقاضاهای ما است اظهار کرد: راه اندازی نمایندگی اداره کل راه آهن در همدان از درخواست های مااز وزیر راه است که انتظار داریم زودتر اجرایی شود.

استاندار همدان گفت: نمایندگان استان بیشترین همراهی رابرای توسعه استان داشتند.

/کیمیا کلهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار