مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد یزد:

استان یزد به عنوان یک گالری محسوب می شود

یزد (پانا) ـ مجید جوادیان زاده  در آیین اختتامیه جشنواره ملی نقاشی خط آیات گفت: استان یزد با توجه به کویری بودن استان یزد به عنوان یک گالری هنر و معماری قدیمی محسوب می شود.

کد مطلب: ۸۴۲۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
استان یزد به عنوان یک گالری محسوب می شود

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان یزد در آیین اختتامیه این جشنواره بیان داشت :از سال گذشته فراخان داده شد و ۳۰۰اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که از بین این نقاشی خط ها ۶۵ اثر داوری و به نمایشگاه جشنواره راه پیدا کردند که این آثار به مدت ۱۰روز در گنجینه هنر و فرهنگ استان به نمایش بازدیدکنندگان گذاشته شده بود که در پایان با داوری کمیته داوران جشنواره ۹ اثر توانسد برگزیده جشنواره ملی خط آیات شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: درکنار برگزاری این جشنواره ملی تلاش هایی برای گفتمان سازی یک سری رویداد های فرهنگی، علمی، هنری مانند نشست های علمی نقش آفرینی هنرمندان دارو در مسجد جامع که با بازدید زیاد مردم روبرو شد برگزار شود.

جوادیان زاده تصریح کرد: استان یزد از گذشته به خاطر تلفیق زیبای معماری با هنر که از نیاکان ما به وجود آمده است به عنوان یک گالری محسوب می شود

وی خاطر نشان کرد: پدران ما وقتی سنگ بر روی سنگ می گذاشتند و معماری را خلق می کردند انگار که هنر بر روی هنر می گذاشتد ما هم با همین رویکرد جشنواره ملی خط آیات را برگزار کرده ایم که این جشنواره باعث شد هنر و آیات قرآن کریم در هم آمیخته شود.

جوادیان زاده در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم مسئولان استان کمک کنند تا شاهد افزایش روز افزون این رویداد ها در شهر جهانی یزد باشیم و استان یزد محلی برای رفت آمد هنزمندان خوب کشور قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار