آغاز فعالیت رسمی سامانه ۱۶۶۶ از هفته آینده
همدان (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت ایران گفت: سامانه ۱۶۶۶ به منظور بررسی شکایات بیمهشدگان، اعلام درخواستها و ارتباط دو سویه با شهروندان به صورت رسمی هفته آینده افتتاح میشود.
مهدی نوروزیان در نخستین گردهمایی ملی مسؤولان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران که دیروز در هتل امیران ۲ برگزار شد افزود: در راستای ارائه خدمات الکترونیک سازمان تصمیم گرفت سامانهای با عنوان ۱۶۶۶ راهاندازی کند که وظیفه آن پاسخگویی به درخواستهای مردم، بیمه شدگان و شرکای کاری است.
وی درباره شیوه کار این سامانه اظهار کرد: مردم در تماس با سامانه ۱۶۶۶ درخواستهای مرتبط با وظایف سازمان را به اپراتورها ارائه میدهند و این درخواستها بررسی میشود و پاسخ آن در مدت زمان کمی به درخواستکننده داده میشود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت ایران ادامه داد: اگر فردی نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد در همان لحظه مشاوره لازم از طریق کارشناس به متقاضی داده میشود.
مهدی نوروزیان اضافه کرد: اگر شکایت و انتقاد از نحوه ارائه خدمت از این طریق به اپراتورها بازگو شود نیز آنها بیمه شدگان را به کارشناسان سه حوزه تخصصی سازمان شامل بیمه گری، نظارت، بررسی و رسیدگی به اسناد ارجاع میدهند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت ایران در خصوص استفاده از ابزار نظارتی برای این سامانه به خبرنگار هگمتانه گفت: تمامی مکالمات و تماسها ضبط میشود و از طریق دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت و دفتر ۱۶۶۶ کار نظارت صورت میگیرد.
وی همچنین گفت: یک کد رهگیری به تماس گیرنده برای پیگیری شکایت ارائه میشود تا از این طریق فرایند رسیدگی به درخواستش را پیگیری کند.
نوروزیان تصریح کرد: این سامانه به صورت آزمایشی و غیررسمی فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز کرده و انتقاد و پیشنهادهای مردم را ثبت کرده است و به صورت میانگین روزانه ۲۵۰ تماس با سامانه ۱۶۶۶ برقرار شده که بیشتر تماس ها، درخواست رسیدگی به اسناد بیمارستان و فرانشیز داروها بوده است.
نوروزیان با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: با توجه به تأکیدهای صورت گرفته و جامعه بزرگی که سازمان بیمه سلامت زیر پوشش دارد، به طور حتم هر نوع خدمتی را که بتوان به صورت الکترونیک به مردم ارائه کرد بسیار ارزشمند است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران نیز از طریق برقراری ارتباط ویدیو کنفرانس، از آغاز به کار سامانه ۱۶۶۶ خبر داد و گفت: این سامانه با هدف تعامل دو سویه با مردم و افزایش ارائه خدمات غیرحضوری از یکشنبه آینده کار خود را به طور رسمی در کشور آغاز میکند.
علیاصغر قائمی اظهار کرد: امیدواریم با بهرهبرداری از این مرکز مردم بتوانند خدمات بیشتری را به صورت غیر حضوری دریافت کنند.
وی تأکید کرد: خدماتی مانند تعویض و تمدید دفترچه و دریافت المثنی نیز از طریق این برنامه ممکن است. هر چند ما در نظر داریم از طریق سامانههای الکترونیک استفاده از دفترچه را به حداقل برسانیم.
تشکیل و برگزاری کارگاهها، تشریح فرایند ارتباط با مشتری و استانداردهای مدیریت شکایت، نحوه رسیدگی و اهمیت پاسخگویی به شکایات از طریق سامانه سامد و بیان ضرورت و اهمیت رسیدگی و پاسخگویی به شکایات از جمله موارد مورد بحث و تبادل نظر در نخستین همایش کشوری مسؤولان رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بود.
ارسال دیدگاه