سامانه 137 دغدغه مندی شهرداری همدان نسبت به مطالبات مردمی

همدان (پانا) - مدیرعامل سازمان آمار و فن آوری اطلاعات شهرداری همدان به همراه کارشناسان حوزه فن آوری با حضور در سامانه مدیریت شهرداری همدان مرکز 137 و بازدید از بخش های مختلف این مرکز گفت: تقویت سامانه 137 توسط شهرداری سبب رشد مردم سالاری، مشارکت مردمی و مالکیت مردم در شهرخواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۵۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
سامانه 137 دغدغه مندی شهرداری  همدان نسبت به مطالبات مردمی

عسکری با اشاره به اهمیت توجه به سامانه 137 شهرداری اظهار کرد: 137 یک سامانه بسیار مهم و حیاتی در ارتقای اعتماد، همدلی و مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است.

عسکری با بیان اینکه اقدامات این سامانه سبب آگاهی به نیازها، مسائل و مشکلات شهری از زبان مردم شده و رشد و پیشرفت شهر و مرتفع کردن مشکلات را به همراه دارد، گفت: با وجود چنین سامانه‌ای مردم خود را مالک شهر می‌دانند و از سویی دیگر مسؤولان از مطالبات مردم آگاه می‌شوند، بدون اینکه هزینه‌ای بدهند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله الزامات تقویت این سامانه از سویی پاسخگویی به موقع، به روز و هوشمندانه نسبت به نیازها و تقاضاهای شهروندان نیاز دارد و از سوی دیگر توجه ویژه به نیروی انسانی فعال در این مرکز از حیث تجربه، تخصص، خبرگی، مهارت‌های ارتباطی، تسلط بر برنامه‌ها در موضوعات شهری را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: تقویت این سامانه در کلیه سطوح نشانه دغدغه نسبت به مطالبات مردم از سوی شهرداری است که این حس پاسخگویی شهرداری به مردم می‌تواند معیاری برای ارزیابی مدیران شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از متداول‌ترین معیارها برای ارزیابی مردم سالاری، پاسخگویی عمومی است خاطر نشان کرد: شهردار همدان با تقویت این مرکز حس مسؤولیت و مردم سالاری دینی را تقویت خواهد کرد.

در ادامه مدیر سامانه مدیریت شهری شهرداری همدان از روند فعالیت مرکز 137 همدان در ماه‌های گذشته با فراخوان از شرکت‌های استانی در حوزه نرم افزاری خبر داد و گفت: بعد از حضور 1 شرکت استانی و 5 شرکت از سطح کشوری مراحل خرید سامانه در کمیسیون معاملات شهرداری همدان مطرح شد و پس از نهایی شدن قرارداد و طی مراحل قانونی، مراحل بومی سازی آن در حال انجام است.

محمد گلشن اظهار کرد: پس از بازدید‌های مختلف از سامانه‌های مشابه در کلان شهر‌های کشور و بررسی نقاط قوت و ضعف آنها، سعی شده در سامانه مدیریت شهری شهرداری همدان به نحوی عمل شود که بالاترین سطح رضایت مندی در شهروندان ایجاد شود. از اینرو در مرحله اول بیش از 900 نوع خدمت در قالب 604 نفر از کارکنان شهرداری همدان شناسایی شد که در فاز اول بعد از افتتاحیه مرکز 137،500 خدمت در قالب 200 نفر از مدیران و کارشناسان شهرداری در قالب این سامانه قرار خواهند گرفت و پاسخگوی مطالبات شهروندان خواهند بود.

وی از تفاوت اصلی شیوه جدید با فعالیت‌های مشابه قدیمی زمان بندی انجام کار توسط شهرداری و پاسخ آن به شهروند را یادآور شد و گفت: در این سامانه برای به نتیجه رساندن درخواست شهروند نسبت به نوع درخواست، برنامه زمانی در نظر گرفته می‌شود و به شخص یا سازمان مربوط اعلام می‌شود و پس از اجرایی و عملیاتی شدن درخواست به شهروندان اطلاع داده می‌شود و میزان رضایت آنها از انجام کار گرفته خواهد شد. در صورتی که شهروند از نحوه انجام کار رضایت نداشته باشد مجدد درخواست وی به مسؤول کار ارجاع و تا زمان حصول تأیید شهروند کار پیگیری ویژه خواهد شد.

وی بیان کرد: در راستای آشنایی پرسنل محترم شهرداری همدان با سامانه و نحوه گردش کار و انجام امور محوله به معاونت ها،مناطق و سازمان‌های شهرداری جلسات متعدد و آموزش‌های لازم و ابتدایی انجام شده و پس از افتتاح مرکز نیز این آموزش‌ها و جلسات توجیهی ادامه خواهد داشت.

گلشن ضمن تشکر از حمایت‌های اعضای شورای شهر و شخص شهردار همدان در راه‌اندازی رسمی این مرکزگفت: درجهت مشارکت هر چه بهتر شهروندان از معتمدان و افراد همیار شهرداری از محلات سطح شهر دعوت شده تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های سامانه 137 قرار بگیرند و از نقطه نظرات آنها در ارائه خدمات شایسته به شهروندان استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار