مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در قیامدشت برگزار شد

شهرری(پانا)- همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع)، مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام قیامدشت در حسینیه بیت الرباب(س) این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۵۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در قیامدشت برگزار شد

حجت الاسلام امیری امام جمعه قیامدشت در مراسم شهادت امام صادق(ع) با توجه به خصوصیات آن حضرت اظهار کرد: وی مظهر صداقت، و خورشید هدایت و سرچشمه حکمت است. امام صادق علیه السلام، نه تنها رهبر شیعیان و بنیانگذار فقه جعفری امیباشد،بلکه یکی از مفاخر بزرگ علمی جهان و ستاره ای درخشان در آسمان معرفت بشری قلمداد می گردد.
وی در ادامه افزود: امام جعفر صادق (ع) ششمین پیشوای شیعیان و در عین حال، بسیاری از پیروان مذاهب دیگر مانند اهل تصوف و عرفان در میان اهل سنّت، آن حضرت را از جمله پیشوایان خود در زمینه معارف عالیه الهی به حساب می آورند.
امام جمعه قیامدشت تصریح کرد: حضرت‌ صادق‌ ( ع‌ ) مانند پدران‌ بزرگوار خود در کلیه‌ صفات‌ نیکو و سجایاى‌ اخلاقى‌ سرآمد روزگار بود، حضرت‌ صادق‌ ( ع‌ ) داراى‌ قلبى‌ روشن‌ به‌ نور الهى‌ و در احسان‌ و انفاق‌ به‌ نیازمندان‌ مانند اجداد خود بود، داراى‌ حکمت‌ و علم‌ وسیع‌ و نفوذ کلام‌ و قدرت‌ بیان‌ بود .
وی درباره سخنان گهربار آن حضرت گفت: کلمات‌ و آثار و احادیث‌ زیادى‌ از حضرت‌ صادق‌( ع‌ ) نقل‌ شده‌ است‌ که‌ ما حتى‌ قطره‌اى‌ از دریا را نمى‌توانیم‌ به آن نسبت دهیم، اما شاگردان‌ آن‌ حضرت‌ هم‌ بیش‌ از چهار هزار بوده‌اند، یکى‌ از آنها جابر بن‌ حیان است.
حجت الاسلام امیری درخصوص جابر بن حیان گفت: جابر از مردم‌ خراسان‌ بود و پدرش‌ در طوس‌ به‌ دارو فروشى‌ مشغول‌ بود که‌ به‌ وسیله‌ طرفداران‌ بنى‌ امیه‌ به‌ قتل‌ رسید، جابر بن‌ حیان‌ پس‌ از قتل‌ پدرش‌ به‌ مدینه‌ آمد، ابتدا در نزد امام‌ محمد باقر ( ع‌ ) و سپس‌ در نزد امام‌ صادق‌ ( ع‌ ) شاگردى‌ کرد، جابر یکى‌ از افراد عجیب‌ روزگار و از نوابغ‌ بزرگ‌ جهان‌ اسلام‌ است‌ .
شایان ذکر است، این مراسم با مدیحه سرایی و روضه خوانی کربلایی ابوذر جبرئیلی در وصف شهدای گمنام شهر قیامدشت و امام صادق(ع) همراه بود.
/خبرنگار:فاطمه خلیل پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار