فرماندار شهرستان اسلامشهر تاکید کرد:

نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بهبود وضعیت روستاها

اسلامشهر (پانا)-بخشداران و دهیاران بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر با فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۸۳۵۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بهبود وضعیت روستاها

در این دیدار امیراله حقیقی در سخنانی اظهار کرد: دهیاران در روستاهای شهرستان اسلامشهر علیرغم محدودیت هایی که وجود دارد، با تمام توان برای رشد و آبادانی روستاها تلاش می کنند که باید از این تلاش ها قدردانی کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت شوراهای روستایی در زمان دولت نخست اصلاحات و تشکیل دهیاری ها امورات مربوط به روستاها نیز به شکل مطلوب تری پیگیری می شود، افزود: در آن مقطع برخی دستگاههای اجرائی شوراهای اسلامی شهر و روستا را رقیب خود قلمداد می کردند و چندان موافق اجرای این اصل از قانون اساسی نبودند. اما به مرور و با شکل گرفتن فعالیت شوراها درستی این تصمیم دولت اصلاحات عیان شد و بخشی از امورات در شهرها و روستاها به نمایندگان مردم سپرده شد.
فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه اکثر دهیاران شهرستان جوان و با تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند ،گفت: فعالیت این جوانان که اکثر تحصیلاتی مرتبط با فعالیت کاریشان نیز دارند، منشا خیر برای روستاهای اسلامشهر خواهد بود و می تواند در بهبود وضعیت روستاها موثر باشد.
وی در ادامه با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بهبود وضعیت روستاها گفت: روستائیان اسلامشهر مردمانی زحمتکش، وفادار به انقلاب و پشتیبان نظام اسلامی هستند و نقش قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند و باید خدمات بیشتری به این عزیزان ارائه داد.
فرماندار اسلامشهردر ادامه خواستار جدیت دهیاران درزمینه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در روستاها شد و خاطر نشان کرد: تاکیدات لازم در جهت همکاری و تعامل دستگاههای اجرائی با دهیاری ها نیز صورت گرفته و اگر سازمانی قصد اجرای پروژه ای در روستاهای شهرستان را دارد، باید با اطلاع دهیاری اقدام کند.
حقیقی با اشاره به تصمیماتی که در جهت صرفه جوئی در مصرف آب و برق بویژه دردستگاههای دولتی اتخاذ شده، اظهار کرد: باتوجه به وضعیت کشور دهیاران نیز میبایست در سطح روستاها اطلاع رسانی های لازم در خصوص لزوم صرفه جوئی و مصرف بهینه آب و برق توسط روستائیان و کشاورزان را در دستور کار داشته باشند.
شایان ذکر است ،در این دیدار برنجی ،بخشدار مرکزی در سخنانی به تشریح اقدامات و پروژه های عمرانی اجرا شده در سطح روستاهای بخش مرکزی در یک سال گذشته پرداخت و در ادامه نیز سه نفر از دهیاران این بخش به بیان نظراتشان پرداختند.

/خبرنگار:فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار