رییس هیات پزشکی ورزشی استان فارس :

هیأت پزشکی ورزشی فارس قطب درمان آسیب‌های ورزشی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس است

شیراز (پانا) - رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به اسناد پزشکی خدمات درمانی ورزشکاران آسیب دیده اظهار کرد: تمام پرونده‌های موجود در بخش خدمات درمانی به صورت مکانیزه و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا هرچه سریع‌تر ورزشکاران به چرخه فعالیت ورزشی خود بازگردند.

کد مطلب: ۸۳۴۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هیأت پزشکی ورزشی فارس قطب درمان آسیب‌های ورزشی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس است

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس، کاوه باشتی در دیدار خود با مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به وجود قطب پزشکی برای درمان در شیراز، افزود : هیات پزشکی ورزشی فارس در جایگاهی است که از کل کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس، برای درمان آسیب های ورزشی به شیراز مراجعه می کنند.

وی با اشاره به عملکرد هیات پزشکی با حضور مجرب ترین اساتید حوزه پزشکی ورزشی ،تصریح کرد: بیش از سه ماه است که با راه اندازی کمیته های تخصصی، جلسات منظم و پیگیر کمیته های آموزش، تغذیه، درمان و روانشناسی به صورت تیمی، راهکارهای مورد نظر و همچنین فعالیت های اساسی جامعه ورزش مورد ارزیابی قرار میگیرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به ترکیب اعضای کمیته های هیات پزشکی ورزشی که از کارشناسان برجسته دو حوزه علوم پزشکی و علوم ورزشی است ، اظهار داشت: اعتقاد داریم برای رسیدن به جایگاه بالای پزشکی ورزشی باید از تمام تخصص ها برای نیاز جامعه ورزش مخصوصا علوم پزشکی و علوم ورزشی به طور مطلوب استفاده کرد.

دکتر باشتی به برنامه ریزی و برگزاری دو دوره آموزشی در بهار 97 اشاره کرد و گفت: با برگزاری دوره آموزشی ماساژ ورزشی توانستیم 44 نفر از هنرجویان را با فنون این رشته آشنا کنیم تا با ارائه خدمت به جامعه ورزش، سهمی در اشتغال زایی حوزه ورزش داشته باشیم و همچنین دوره آموزشی آشنایی با دو پینگ، مبارزه با مواد مخدر و عوارض ناشی از آن برای 300 نفر از مربیان ورزشی برگزار شد.

وی افزود: با برگزاری نشست های هم اندیشی با روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و روسای هیات های پزشکی ورزشی پرورش اندام، همگانی، والیبال و بسکتبال و همچنین مدیریت تربیت بدنی آموزش و پرورش و مدیریت تربیت بدنی دانشگاه شیراز از مشکلات در حوزه پزشکی ورزشی مطلع شدیم و با هم اندیشی به بررسی راهکارهای پیشرفت و توسعه استان فارس در مباحث پزشکی ورزشی پرداختیم.

باشتی با اشاره به پوشش پزشکی المپیاد بزرگ دانشجویی کشور در شیراز توسط هیات پزشکی ورزشی فارس ،تصریح کرد: با برنامه ریزی اعلام آمادگی کامل کردیم تا با پوشش کامل پزشکی خدمات گسترده خود را به بیش از سه هزار دانشجوی شرکت کننده در مسابقات ارائه نماییم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس در ادامه به برگزاری سمینار سالانه پزشکی ورزشی استان فارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این سمینار هرساله به صورت مداوم و با حضور اقشار مختلف جامعه ورزش و مسئولین کشور و استان در شیراز برگزار می شود که امسال هم با برنامه ریزی های صورت گرفته در پاییز و با حضور تمام عزیزان جامعه ورزش برگزار کنیم.

وی در ادامه به ماهیت هیات پزشکی ورزشی استان اشاره کرد و تصریح کرد: هیات پزشکی ورزشی یک نهاد NGO و دانش محور است که سیاست های آن در راستای سیاست های فدراسیون پزشکی ورزشی و هماهنگ با وزارت ورزش و جوانان و در استان ها با ادارات ورزش و جوانان می باشد، نهادی است متعلق به تمام مردم و ورزشکاران و تمام امکانات آن در راستای ارائه بهترین خدمت به ورزشکاران،قهرمانان و مربیان توسط برجسته ترین و متخصصین اساتید دانشگاه به صورت افتخاری می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار