معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

طرح های زیربنایی در اولین گام ظرفیت سنجی و کنترل شود

بیرجند (پانا) ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در سومین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با بیان این مطلب افزود: نبود ظرفیت سنجی و کنترل اقتصاد طرح و منطقه سبب می شود نتایج مطلوبی از ایجاد طرح ها در مناطق مختلف حاصل نشود.

کد مطلب: ۸۳۲۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح های زیربنایی در اولین گام ظرفیت سنجی و کنترل شود

سید مجتبی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اینکه پاسخ شفاف به مردم ارایه دهیم باید ضابطه تعریف شود، برای طرح های زیربنایی و شهرسازی ارزیابی داشته باشیم تا اقتصاد مردم مورد توجه قرار داده شده و در پاسخگویی به مردم با مشکل مواجه نشویم.


وی اظهار داشت: در مورد مدت زمانی که برای این جلسه صرف می شود در مقابل مردم مسئول هستیم لذا اگر دقیق و درست از این زمان استفاده نشود وقت مردم را تضییع کرده ایم.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: طرح هایی که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد ابتدا باید به درستی مطالعه و بررسی شود و سپس جوانب امر، نیازها و محورهای مورد نیاز را دریافت و نتیجه نهایی را به مردم اعلام کنیم.


علوی مقدم عنوان کرد: مردم نباید برای پیگیری امور خود دچار سردرگمی، اتلاف وقت و گرفتاری شوند بخاطر اینکه متولی این امور هستیم باید مسئولیت خود را به درستی به سرانجام برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه موضوع و مشکل اساسی استان را آب دانست و یادآور شد: آب شرب از اولویت ویژه ای برخوردار است لذا باید از منابع آب موجود در راستای ایجاد اشتغال، فرصت های سرمایه گذاری ‌کشاورزی اصولی ومنطبق برروشهای سازگار با کم آبی و از این قبیل نیز استفاده کرد.


علوی مقدم با گلایه از طرح هایی که ساخت و ساز آن آغاز شده و برای پیگیری برخی مشکلات به این کارگروه آمده است، افزود: این کمیسیون، کارگروه حلال کردن طرح ها نیست.


وی اضافه کرد: آیین نامه های مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها واضح وروشن است است و قرار نیست کسی بر خلاف قانون بنایی را احداث اما برای ادامه فعالیت در این کارگروه آن را مباح کند.
وی اظهار داشت: بر اساس کمیسیون ماده ۹۹ به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم مصوب شهرها، در صورت صدور رای بنا باید تخریب شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسئولان دستگاه های اجرایی باید قوانین و ضوابط را رعایت کنند، گفت: متولی ساخت و سازهای خارج از حریم فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها هستند که باید این امور را کنترل کنند.


در این کارگروه ۱۴ طرح شامل طرح های گردشگری و نیروگاه خورشیدی و ... در هفت شهرستان استان مورد بررسی قرار گرفت که با برخی موافقت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار