همایش تبیین نظام سنجش شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای مدیران مدارس

شهرری (پانا) - یزدان پناه معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری گفت : در نظام سنجش صلاحیت حرفه ای نقشه ی شناختی فرد در حوزه های مختلف به او ارائه می شود .

کد مطلب: ۸۳۲۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
همایش تبیین نظام سنجش شایستگی ها و صلاحیت های حرفه ای مدیران مدارس

در این جلسه سنجری معاون پژوهش و برنامه ریزی ومهندس خوشقدم رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و یزدان پناه معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری و معاونین ایشان و مدیران مدارس ناحیه 2 شهر ری و منطقه کهریزک حضور داشتند .

علی یزدان پناه در تبیین ضرورت نظام سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران گفت : در انتصاب مدیران با مسئله ی عدم آگاهی ازصلاحیت های حرفه ای آنان روبروبودیم . همه بااتکا به تجربه قبول مسئولیت می کنیم یا مسئولیت را به دیگران می سپاریم اما در دنیای جدید تشخیص صلاحیت برای واگذاری مسئولیت جزء الفبای مدیریت است . فردی دبیری بسیار توانا و فاضل در رشته ی علمی خود است اما الزاما مدیرموفقی نیست . کار اصلی صلاحیت حرفه ای تشخیص توانایی های فرد و در عین حال کشف نقطه هایی است که فرد در آن توانایی کافی ندارد . در نظام سنجش صلاحیت حرفه ای نقشه ی شناختی فرد در حوزه های مختلف را به او ارائه می دهیم و می گوییم این نواقص با آموزش یا تجربه برطرف می شوند . امروز تهیه ی یک نقشه ی شناختی واضح در سازمانهای بزرگ و پیشرو یک اصل است .

یزدان پناه تصریح کرد : سنجش صلاحیت ، نظام ارزیابی عملکرد نیست . سنجش صلاحیت های فنی و حرفه ای ، فردی و شخصی است .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری خاطر نشان کرد: در نظام سنجش صلاحیت های حرفه ای و شخصی علیرغم گام خوبی که برداشته شده یک فقدان بزرگ داریم .در کشورهای دیگر دنیا متولی این کار سازمانهای علمی ، فنی ، تجربی مستقل از دولتند که دارای مجوزهای لازم از مراجع علمی بوده و سرمایه ی اصلی آنها هیات علمی قوی ، اعتبار وتولید داده های فنی است .

وی آرزو کرد با یک توسعه ی علمی متوازن در سنجش ، حوزه ی آموزش عالی،و تولید دانش و روش ارزیابی آتی صاحب این موسسات علمی مستقل باشیم و کار به این مراکز سپرده بشود .

یزدان پناه افزود : آرزو می کنم این نظام که بنایش بر شایسته سالاری است ، زمینه ساز شایسته سالاری در تمام سطوح بشود . هم مدیریت مدارس که در مرحله ی اول طرح است و هم مدیریت ادارات و به امید خدا تا سطوح کلان .

/خبرنگار : امیر حسین سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار