معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یزدگفت:

برپایی 380پایگاه برای جمع آوری زکات فطره امسال

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یزد گفت: 380 پایگاه در این استان فطریه و کفاره پرداختی مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

کد مطلب: ۸۲۹۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برپایی 380پایگاه برای جمع آوری زکات فطره امسال

غلامرضا مشعل‌چی با اشاره به اینکه مردم دارالعباده یزد در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند، گفت: از این میزان ۶۶۱ میلیون تومان زکات فطریه عام و سادات، ۳۲۱ میلیون تومان کفاره غیر عمد و ۳۴ میلیون تومان کفاره عمد بوده است.

وی افزود: فطریه جمع‌آوری‌شده در جهت رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، تأمین هزینه درمان و جهیزیه، تأمین مسکن فقرا و مساکین، کمک به محتاجین در تأمین معیشت و ... هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد در ادامه با اشاره رویکرد کمیته امداد در بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای دریافت کمک‌های مردمی، تأکید کرد: مردم دارالعباده برای پرداخت فطریه و کفاره خود می‌توانند کد دستوری *۸۸۷۷*۰۳۵# را در تلفن خود شماره‌گیری کرده و با انتخاب شماره ۵ به‌عنوان طرح‌های ویژه به صفحه بعد هدایت‌شده و مجدداً با انتخاب عدد ۵ اقدام به پرداخت فطره و کفاره خود کنند.

مشعل‌چی تصریح کرد: تمامی وجوه دریافتی حاصل از پرداخت فطریه و کفاره طبق نیت نیکوکاران برای فقرا و مساکین هزینه شده و هزینه‌های پشتیبانی از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود.

این مسئول در خصوص فرآیند دریافت حضوری فطریه و کفاره در استان یزد نیز، گفت: در عید فطر پیش رو در راستای دریافت فطریه و کفاره مردم استان ۳۸۰ پایگاه در سطح شهر، مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری به مدت در دو روز تعطیلات عید فطر در استان فعال‌اند و اقدام به دریافت اقلام و وجوه اهدایی کردم می‌کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه قیمت گندم از سال گذشته تاکنون ثابت مانده است میزان زکات فطریه برای هر نفر شش هزار تومان، کفاره غیر عمد برای هرروز هزار و ۷۰۰ تومان و کفاره هرروز ۱۰۲ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار