امام جمعه یزد

جشنوره کشوری « روح خدا»، گامی موثر در جهت معرفی امام خمینی (ره)

یزد (پانا) - امام جمعه یزد با اشاره به نقاط قوت و ضعف جشنواره های کشوری گفت: جشنوره کشوری « روح خدا»، گامی موثر در جهت معرفی امام خمینی (ره) است.

کد مطلب: ۸۲۷۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنوره کشوری « روح خدا»، گامی موثر در جهت معرفی امام خمینی (ره)

آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره کشوری « روح خدا» گفت: هدف امام (ره) از انقلاب، قرار دادن انسان ها در راه کمال انسانی و قرب الهی است و مردم نیز به دین عمل کنند و همه چیز در انسان ها درست شود.

وی افزود: در این ایده امام (ره) که ایده پیامبر و امام (ره) است، سعی کرده اند تا ایده شیطانی از بین برود و تعلق به غرب و شرق از بین رفته و به خداوند تعلق وجود داشته باشد زیرا هرچه بخواهد در این دیده می شود و انسان به تکامل می رسد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر شما بتوانید در این جشنواره از دعای جوشن کبیر استفاده کنید و اسامی صفات باری تعالی را به صورت جشنواره مجسم کنید به خوبی می توانید در این راه موفق شوید.

آیت الله ناصری بیان کرد: اگر کسی بتواند دعای جوشن کبیر را در جامعه تبیین کند به خوبی موفق می شود.

وی ادامه داد: فطرت ما خدایی است و وجدان ما ندای خدا می دهد و اگر کار غیر خدایی انجام دهیم موفق نمی شویم و این حرکت هایی که انجام دهیم نیز اگر خدایی نباشد مسیر غلط را خواهد داشت.

امام جمعه یزد تصریح کرد: مسیری که امام ترسیم کرده است مسیر اسما الله و دعای جوشن کبیر است که می توان به خوبی آن را در جشنواره دنبال کرد.

آیت الله ناصری بیان کرد: در هر دوره ای باید بررسی کنیم که میزان اثر گذاری جشنواره چه میزان بوده است و تا چه اندازه ای توانسته اید که آرمان های امام (ره) را توانسته اید پیاده کنید.

وی افزود: شخصیت الهی و معنوی امام (ره) و ایجاد انقلاب بزرگ را باید در جامعه جا بیاندازیم و تلاش کنیم که از عنوان ها فرصتی بسازیم تا آرمان های ایشان در جامعه پیاده شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: من تقاضا می کنم که در کارهای خود، کتاب فرمایشات امام (ره) را جلو خود بگذارید و حرف های ایشان را بخوانید و در کارها تصمیم بگیرید زیرا امام(ره) کاری که کرده مورد تایید خدا بوده است و اگر این طور نبود اینقدر موفق نبود.

وی بیان کرد: اگر در کارهای ما مقداری نیت خدایی وجود نداشته باشد موفق نمی شویم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: بسیاری از عبارت های زیبایی از امام (ره) وجود دارد که باید در جامعه پیاده کنیم و برای جوانان خود پیاده کنیم و در قالب های مختلف برای فرزندان خود تفسیر کنیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: ما باید روحیه بچه ها را عوض کنیم و به خدا وابسته کنیم و توجه داشته باشیم که الان دشمن در حال وابسته کردن فرزندان ما به چیزهای پوچ است.

وی بیان کرد: ما نتوانسته ایم فطرت خدایی را زنده کنیم و فرزندان خود را به اصالتشان برگردانیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: کار خوبی است که به زبان هنر و تصویر شخصیت امام را معرفی کنید و بعد از عمل نیز باید بازخورد آن را بررسی کنید و آن را تقویت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار