آغاز فعالیت پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از 2 تیرماه
تبریز (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی از آغاز پیش ثبت نام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود دبستان و پیش دبستان از طریق سامانه سناد از تاریخ 19 خرداد و آغاز رسمی فعالیت پایگاههای سنجش از دوم تیر ماه خبر داد.
مریم خوشبخت هدف اصلی اجرای برنامه سنجش در سطح پیش دبستانی را پیاده کردن مداخلات آموزشی بهنگام برای نوآموزان مشکل دار عنوان کرد و گفت: پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان و.... از دیگر اهداف این طرح هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال ۷۵ هزار دانش آموز استان، در این طرح سنجش می شوند،اظهارکرد:۴۶ پایگاه سنجش سلامت در مناطق مختلف آذربایجانشرقی برای اجرای این طرح مهیا شده است که تبریز با ۱۳ پایگاه، مراغه و مرند هر کدام با ۲ پایگاه بیشترین تعداد پایگاه سنجش سلامت را دارا هستند.
وی ادامه داد: در این راستا طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، ۴۰ هزار دانش آموزکلاس اولی و ۳۵ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستان را در استان مورد سنجش قرار خواهد داد.
رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: آذربایجانشرقی سال گذشته با کمتر از نیم درصد بازمانده از سنجش سلامت دانش آموزان جزو پیشتازان در کشور بود.
مریم خوشبخت در خصوص روند سنجش سلامت نوآموزان گفت: امسال برای سومین سال طرح سنجش سامانه ای صورت گرفته و اولیا پس از ثبت نام در سامانه سناد از سامانه سنجش اخذ نوبت می کنند و سپس نوآموز به همراه اولیاء در زمان تعیین شده به پایگاه مراجعه و در حیطه های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان از آغاز پیش ثبت نام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود دبستان و پیش دبستان از طریق سامانه سناد و سنجش از تاریخ ۱۹ خرداد و آغاز رسمی فعالیت پایگاههای سنجش از دوم تیر ماه خبر داد.
مریم خوشبخت با بیان این که هزینه سنجش برای هر نوآموز ۲۵ هزار تومان است، تصریح کرد: سنجش سلامت مختلف از جمله ارزیابی استعداد تحصیلی، شنوایی، گفتاری، بینایی، دید و رنگ، قد و وزن، تعیین بی ام آی ومعاینات بالینی و پزشکی انجام می گیرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان ادامه داد: درپایگاه های اولیه چنانچه در سنجش مورد مشکوکی تشخیص داده شد نوآموز جهت ارزیابی دقیق به پایگاه های تخصصی معرفی می شوند و اگر متخصصین پایگاه های تخصصی، نوآموز را مشکل دار تشخیص دادندجهت دریافت خدمات آموزشی ویژه، نوآموزان را به مدارس و یا مراکز ویژه معرفی می کنند.
ارسال دیدگاه