برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان سمنان

سمنان (پانا) - مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری ۳۱ عنوان برنامه در بزرگداشت ۱۴ خرداد سالروز عروج ملکوتی خمینی کبیر (ره) و نیز سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۶۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در استان سمنان

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قندهاری، در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری برنامه های بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین یوم‌الله 15 خرداد در استان سمنان گفت: به منظور تحقق آرمان ها و اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و انتقال ارزش ها و ابعاد شخصیتی معمارکبیر انقلاب به نسل های آینده، برنامه های منسجم و کیفی در سطح استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی در راستای تبیین و ترویج اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) در استان پیش 31 برنامه در بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد در استان سمنان برگزار می شود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، از مشارکت مردم، نهادها و ارگان های مختلف اجرایی و فرهنگی در شهرها، روستاها و بخش های استان سمنان در اجرای این برنامه ها خبرداد و گفت: آیین گرامیداشت ارتحال جانگذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی به صورت همزمان در این استان در عصر روز چهاردهم خرداد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قندهاری تصریح کرد: این برنامه در سمنان از ساعت 18 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در مسجد امام خمینی(ره) این شهر برگزار می شود.

وی اظهار داشت: برنامه گرامیداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد نیز عصر پانزدهم با سخنرانی معاون نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور قشرهای مردم در مسجد امام سمنان برگزار خواهد شد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع مبانی حکومت اسلامی و ولایت فقیه در دیدگاه امام خمینی(ره) برگزاری مسابقه کشوری کتابخوانی با عنوان معیار انقلاب معمار انقلاب با موضوع صحیفه حضرت امام خمینی(ره) و مسابقه فرهنگی فراق یار با موضوع وصیت نامه پیرجماران را از جمله دیگر برنامه ها برشمرد.

حجت الاسلام قندهاری، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان و نیز برنامه های مختلف توسط صدا و سیمای سمنان، برگزاری گردهمایی تشکل های دینی بانوان و ... را از دیگر برنامه های بزرگداشت سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در نقاط مختلف استان سمنان بیان کرد.

وی در ادامه به اعزام دو هزار و 500 نفر از استان به مرقد امام(ره) اشاره کرد و افزود: به‌منظور تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و این امام همام، اعزام از زائران و محبان حضرت امام به مرقد نورانی و مطهر ایشان انجام می‌شود.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، عنوان کرد: با توجه به ماه مبارک رمضان و روزه‌داری مردم، اعزام زائران فقط از شهرستان‌های غرب استان شامل سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، آرادان و گرمسار خواهد بود.

حجت الاسلام قندهاری، با بیان اینکه اعزام ها روز 14 خردادماه سالجاری انجام خواهد شد، بیان کرد: قرار است زائران بعد از نماز ظهر و عصر با 60 دستگاه اتوبوس به مرقد امام(ره) اعزام شوند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج تفکر امام خمینی(ره) در جامعه امروز، اظهارداشت: تفکر و اندیشه ناب امام خمینی(ره) بود که کشور را از ذلت دوران ستمشاهی به اوج عزت در دوران انقلاب اسلامی رساند.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان تاکید کرد: وظیفه همگان است که در تجلیل و نگرش بر سیره سیاسی، الهی این شخصیت مبارز دنیای اسلام کوشا باشند.

حجت الاسلام قندهاری، همچنین بابیان اینکه راهپیمایی روز قدس در ۶۰ نقطه استان برگزار می‌شود، ابراز داشت: روز قدس یکی از برگ‌های زرین تاریخ امت اسلامی است که هرگز فراموش نخواهد شد و با توجه به اهداف غرب برای سلطه در بین مسلمانان حضور همه افراد برای یکپارچه شدن امت اسلامی ضرورت دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: مراسم روز قدس به‌طور معمول آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خواهد بود که زمان و مکان آن در شهرهای مختلف استان متعاقباً اعلام می‌شود اما به‌طور ویژه حجت‌الاسلام علیزاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در فرودگاه‌های کشور در سمنان سخنرانی خواهد داشت.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: شورای راهبردی و سیاست‌گذاری ۴۰ سالگی انقلاب با ۱۲ گروه در استان سمنان تشکیل می‌شود که در این شورا اهداف نظام و امام راحل و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب تبیین و روشنگری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار