مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری:

نمایشگاه قرآن ،فرصتی عالی برای شناخت فعالیت های قرآنی درجامعه است

تهران(پانا)- مدیرآموزش وپرورش ناحیه یک شهرری در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: غرفه های آموزش و پرورش در سال های آینده بایددر بهترین موقعیت نمایشگاه استقرار پیدا کند، زیرا آموزش و پرورش برای نسلی کار میکند که آینده کشور را میسازند.

کد مطلب: ۸۲۶۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه قرآن ،فرصتی عالی برای شناخت فعالیت های قرآنی درجامعه است

بهروز نصیری در گفتگو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران اظهار داشت:هر فعالیتی که در حوزه قرآن صورت گیرد ،بسیار ارزنده و زیباست و فرصتی برای شناخت فعالیت های قرآنی در سراسر کشور است.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه ها همیشه خوب هستند ،حتی نمایشگاهی که کمترین برنامه ریزی برایش انجام شود ،چون جامعه را به سوی یکسری از کارهایی که در حالت عادی نمیبیند، توجه میدهد و در آن نمایشگاه ها مردم را به صورت طبیعی با آن فعالیت ها آشنا می کند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری اذعان داشت: ما در آموزش و پرورش مدعی هستیم که بهترین برنامه های قرآنی و بهترین و دلسوزترین نیروهای قرآنی را در سطح کشور داریم و ثابت هم کرده ایم و در این نمایشگاه هم دیده میشود.

وی ادامه داد: به نظر من مثل همیشه آموزش و پرورش از یک فقر بصری برخوردار است و متاسفانه با توجه به اینکه جمعیت بالای دانش آموزان را در اختیار داریم، همیشه کمترین توجه به غرفه های حوزه آموزش و پرورش می شود و در این نمایشگاه هم احساس میشود.

نصیری در رابطه با تاثیر قرآن گفت: بعضی مواقع نمایشگاه قرآن برای جمعی تکمیل یادگیری است، یعنی آموخته های جدیدشان را به تجربه و آموخته های گذشته شان اضافه می کنند که این حُسن را برای یک عده داردوبرای یک عده که تصویر خاصی جز رنگ قرآن از قرآن راندارند، شروع و آغاز یک انگیزه است.

وی ادامه داد: از نظر من دانش آموزان مقطع ابتدایی و به ویژه پایه اول میتواند یک ارتباط خوب با قرآن کریم داشته باشد و یک بازدید کوتاه، برایشان ایجاد انگیزه خواهدکرد تا بروند و در این رابطه تحقیق و اطلاعات کسب کنند.

وی در رابطه با جایگاه قرآن در مدارس اذعان داشت: دانش آموزان به واسطه اینکه قرآن کتاب آسمانی است، احترام ویژه ای برایش قائل هستند و همکارانمان در مدارس فعالیت های خوبی انجام میدهند و حداقلش خواندن قرآن در مراسم آغازین و داشتن زنگ قرآن است، اما اگر بخواهیم واقع گرا باشیم به دلیل کمبود نیروهای متخصص قرآنی نسبت به فراگیرهامون، هنوز نقش قرآن در مدارسمان کمرنگ است و هنوز نتوانستیم آنطور که شایسته است نقشی را ایفا کنیم و ماباید بیشتر فعالیت های قرآنی جذاب و گیرا را در بین مدارس توسط نیرو های متخصص پیاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری تصریح کرد: به نمایش گذاشتن تجارب همکارانمان در بخش آموزش و پرورش یکی از نقاط مثبت این غرفه هاست و البته آموزش و پرورش در حوزه قرآن فعالیت های بسیاری دارد که فقط بخشی از آن به نمایش گذاشته شده است و اگر میشد که همه استان ها فعالیت های قرآنی شان را به نمایش می گذاشتند قطعا بهتر میشدو همچنین کمبود جلوه های بصری و زیبا شناختی غرفه های آموزش و پرورش از نقاط منفی این غرفه هاست و میتوانستیم از متخصصین این حوزه بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: در سال های آینده باید جلوه های بصری و بُعد تبلیغی غرفه های آموزش و پرورش بیشتر شود همچنین غرفه های آموزش و پرورش در سال های آینده باید در بهترین موقعیت نمایشگاه استقرار پیدا کند زیرا آموزش و پرورش برای نسلی کار میکنیم که آینده کشور را میسازند.

/خبرنگار: محمدعلی دهقانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار