مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

تنش و آسیب جدی به فضای سبز اصفهان وارد شده است/ خشک شدن 450 هزار اصله درخت طی مدت 6 سال

اصفهان (پانا) - مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه تنش و آسیب جدی به فضای سبز اصفهان در اثر خشکسالی وارد شده، گفت: 450 هزار اصله درخت از سال 1390 تا سال 96 در اصفهان به دلایل مختلف خشک شده است.

کد مطلب: ۸۲۵۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تنش و آسیب جدی به فضای سبز اصفهان وارد شده است/ خشک شدن 450 هزار اصله درخت طی مدت 6 سال

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد در بیست و هفتمین نشست از سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان و با حضور شهردار اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه در فضای سبز اصفهان به ازای هر نفر 16.5 مترمربع فضای سبز اکولوژیک موجود است در حالیکه سرانه فضای سبز تفرجگاهی 3.3 دهم متر مربع است، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید چانه زنی های لازم را در خصوص تامین آب و آبیاری فضای سبز موجود در اصفهان انجام دهد در حالیکه هم اکنون سازمان پارک ها و فضای سبز اصفهان در این خصوص تنها مانده است.
وی با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی استان تعهد بر تامین آب داشتند، تصریح کرد: با این وجود دستگاه های اجرایی در این زمینه شهرداری و سازمان پارک ها را تنها گذاشتند و ما به سختی در حال تامین آب حداقلی مورد نیاز برای حفظ فضای سبز اکولوژیک در شهر اصفهان هستیم.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: سرانه فضای سبز اکولوژیک بر اساس وضعیت آلایندگی شهر اصفهان باید از 16.5 مترمربع باید به 49 مترمربع برسد. همچنین برای حفظ حداقلی جنگل شرق اصفهان نیاز به روزانه 225 لیتر آب وجود دارد که در ماه های گذشته این نیاز با روزانه 35 لیتر نیز اداره شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار