بهار میزبان اولین جشنواره و مسابقات بین المللی زیبایی اسب اصیل عرب

همدان (پانا) - نشست هماهنگی نخستین جشنواره بین المللی و مسابقات زیبایی اسب اصیل در محل مجموعه تفریحی و گردشگری جزیره شادی شهر بهار برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۳۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بهار میزبان اولین جشنواره و مسابقات بین المللی زیبایی اسب اصیل عرب

در این نشست که به لحاظ اهمیت موضوع و همزمانی برگزاری این جشنواره با برنامه رویداد «همدان 2018» تا پاسی از شب به طول انجامید، جزئیات اقدامات انجام شده و همچنین برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ادامه روند میزبانی جشنواره که در طی روزهای 6 تا 8 تیرماه 97 در محل مجموعه جزیره شادی برگزار خواهد شد به اطلاع اعضای جلسه رسید.

احسان قنبری فرماندار شهرستان بهار با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان بهار و بهره‌گیری از این جشنواره به عنوان فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های شهرستان در تمامی بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و به ویژه تدارک لازم در جذب سرمایه‌گذار موضوعاتی را مطرح کرد.

رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز به دیدارش با سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در همین زمینه اشاره کرد و در ادامه از روند برگزاری رویدادهای 2018 و فعالیت اداره کل ورزش و جوانان و همچنین تماس‌های استاندار همدان و نظارت بر روند برگزاری رویداد و همچنین ظرفیت‌های برگزاری اولین جشنواره و مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب مطالب مشروحی را عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان هم گفت: جشنواره و مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب می‌تواند نقطه عطف برنامه‌های رویداد 2018 باشد.

علی مالمیر در ادامه از اقدامات به عمل آمده در میزبانی این رویداد و به ویژه در حاشیه جشنواره تدارک میزبانی میهمانان در روستاهای ورکانه و اصطبل تاریخی مری لیلی قره‌گوزلو موضوعاتی را مطرح و از تلاش‌های مجموعه فرمانداری و شهرداری شهر بهار در پیگیری و نقش مؤثر در رویداد «همدان 2018» و همچنین اداره کل ورزش و جوانان و هیأت سوارکاری قدردانی کرد.

وی تأکید کرد که نباید به این جشنواره تنها با نگاه به یک مسابقه یا جشنواره در رشته‌ای خاص توجه کرد؛ چرا که صنعت اسب و مخاطبان این رشته ورزشی می‌تواند ظرفیتهای جدیدی برای منطقه و استان فراهم کند.

در ادامه این نشست رئیس هیأت سوارکاری استان نیز گزارش مشروحی از اقدامات انجام شده در میزبانی اولین جشنواره و مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب رده (c) ECAHO گرامیداشت زنده یاد مری لیلی قره گوزلو به اطلاع اعضای حاضر در جلسه رسانید.

سید وحید برقعی در خصوص انتخاب مجموعه تفریحی، گردشگری جزیره شادی با توجه به قابلیت‌های این مجموعه در میزبانی انواع رشته‌های ورزشی، تشکیل جلسات ستاد برگزاری و کمیته‌های تحصصی جشنواره، تدوین مقررات و آیین نامه مالی ویژه جشنواره با تمرکز بر حضور حامیان مالی شناخته شده، پیگیری مصوبات و هماهنگی و سرمایه‌گذاری مدیریت مجموعه تفریحی و گردشگری جزیره شادی در شروع عملیات اجرایی، تأمین زیرساختهای موردنیاز جشنواره و ساخت مانژهای استاندارد بین‌المللی گزارشی ارائه کرد.

اسدی مدیر مجموعه تفریحی و گردشگری جزیره شادی شهر بهار نیز بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور تأمین تاسیسات از جمله برق و فاضلاب تأکید کرد.

رمضانی شهردار بهار هم ضمن استقبال از میزبانی جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی از استعدادهای شهرستان بهار به عنوان بارانداز گردشگری همدان و محوریت منطقه غربی استان و همچنین همجواری با لالجین و مسیر غار علیصدر توضیحاتی ارائه کرد و گفت که شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار در رویکردی جدید به دنبال توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها و منطقه ویژه گردشگری و تدوین و تهیه برنامه عملیاتی با اولویت حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

شهردار بهار آمادگی مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار در تمامی زمینه‌ها و به ویژه اقدامات عملیاتی در تکمیل زیرساختها و همکاری با مدیریت مجموعه تفریحی و گردشگری جزیره شادی را اعلام کرد.

به هر ترتیب استان همدان و شهر بهار همزمان با رویداد همدان 2018 در روزهای 6 و 7 تیرماه 97 میزبان اولین جشنواره و مسابقات زیبایی اسب اصیل عرب رده (c) ECAHO «گرامیداشت مرحومه مری لیلی قره گوزلو» مادر اسب اصیل عرب ایران است و این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی استعدادها و ظرفیت‌های ورزش سوارکاری و صنعت اسب استان و شهرستان بهار و حضور سرمایه‌گذاران و مخاطبان جشنواره در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار