دریافت نظر دانش آموزان راهگشای برنامه ریزی اوقات فراغت می باشد

نطنز/اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان نطنزگفت : با تعطیلی مدارس می بایست زمینه های مناسبی جهت جذب حداکثری دانش آموزان شهرستان در کلاس های اوقات فراغت صورت پذیرد.

کد مطلب: ۸۲۳۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دریافت نظر دانش آموزان راهگشای  برنامه ریزی اوقات فراغت می باشد

سید رضا حسینی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پانا از برگزاری جلسات و برنامه ریزی جهت راه اندازی کانون ها و پایگاه های دانش آموزی جهت پرنمودن اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و گفت: با تعطیلی مدارس و اواقات فراغت دانش آموزان می بایست زمینه های مناسبی جهت جذب حداکثری دانش اموزان در رشته های مختلف در سطح شهرستان صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه پرکردن اوقات فراغت یک هنر است که باید آن را آموخت افزود : پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان به یک معضل برای خانواده ها تبدیل شده است و برخی افراد فکر می کنند فراغت برابر با بیکاری است در حالی که اوقات فراغت از جمله زمان های با ارزش زندگی انسان است.

وی گفت: دانش آموزان در ایام فراغت می توانند به کارهایی که علاقه دارند بپردازند و تجربیات خوبی به دست آورند. حتی گاهی همین کارهایی که در اوقات فراغت انجام می دهند سبب می شود که مسیر زندگیشان عوض شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی در ادامه تاکید نمود: یکی از این راهکارهایی که می تواند هم به کودک و نوجوان و هم به والدین آنها در تعیین نحوه گذراندن اوقات فراغت کمک زیادی بکند دریافت نظرخود آنهاست. اینکه از آنها بپرسیم به چه چیزهایی علاقمند هستند و یا اینکه چگونه برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنند. در واقع با این پرسش ها می توان دانش آموزان را به برنامه ریزی کردن در مورد اوقات بیکاری و تعطیلات خود ترغیب کرد که از طرفی هم می تواند تاثیر مثبتی در ایجاد حس مسئولیت پذیری نسبت به امور خودشان در آنها بنماید و هم اینکه والدین را از تصمیم گیری تحمیلی و اجباری برای فرزندانشان دور سازد .

حسینی در پایان گفت: 4 پایگاه اوقات فراغت در فصل تابستان جهت ثبت نام دانش اموزان راه اندازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار